Pagina 1 van 1
aansluiten Smiths toerenteller
Geplaatst: za 14 feb 2004, 20:27
door Maarten B
Ik heb problemen met het aansluiten van een Smiths toerenteller in een serie3 met benzinemotor waarvan de contacpunten zijn vervangen voor een Luminention Optronic systeem.
Achterop de toerenteller zitten drie aansluitingen, nl: +ve, -ve en een 'trigger' aansluiting. De min en de plus aansluiting, daar kom ik wel uit, maar waar moet de 'trigger'-aansluiting op??
Bij aanschaf is mij verteld dat ik, om deze toerenteller te kunnen gebruiken geen contactpunten nodig heb.
Greetz, Maarten
Re: aansluiten Smiths toerenteller
Geplaatst: za 14 feb 2004, 22:08
door Dennis101
Ik zou zeggen op de - aansluiting van de bobine (wat normaal van de contactpunten af komt).
Dennis B.
Re: aansluiten Smiths toerenteller
Geplaatst: za 14 feb 2004, 22:09
door Aad Koene
Maarten,
sommige dynamo`s zit een pulsgever op en je bobine is ook nog een mogelijkheid.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" LHD Pick-Up "Prik-Up"
Re: aansluiten Smiths toerenteller
Geplaatst: za 14 feb 2004, 23:27
door Yrrah
Op de dynamo, de z.g. "W-aansluiting". Achter op de dynamo staat meestal wel een w-eetje;
Gr, Yrrah ("HarInky"110)
Re: aansluiten Smiths toerenteller
Geplaatst: zo 15 feb 2004, 09:51
door Willy
Maarten,
De trigger moet aan de - aansluiting van de bobine. Niet aan de "W" klem van de alternator! Daar is een normale toerenteller niet voor geschikt.
Groeten,
Willy
Re: aansluiten Smiths toerenteller
Geplaatst: zo 15 feb 2004, 12:00
door Yrrah "HarInky"110
Dat klopt, maar als de teller 2de hands is en uit een diesel komt dan moet de trigger toch echt op de W-klem van de dynamo.
Gr. Yrrah 110
Re: aansluiten Smiths toerenteller
Geplaatst: zo 15 feb 2004, 17:43
door Willy
Ja maar ik heb het zeer sterke vermoeden dat de toerenteller in kwestie van mij komt en die heeft een schakelaar: 4-6-8 cilinder.
groeten,
Willy
Re: aansluiten Smiths toerenteller
Geplaatst: ma 16 feb 2004, 15:15
door Maarten B
Het is inderdaad de jouwe, Willy. Ik heb hem tijdelijk aangesloten zoals jij had vermeld (dus een plus een min en de 'trigger' op de min van de bobine), maar hij komt niet uit de hoek.
Wat het instellen op 4-6-8 cilinder betreft, ik kon in eerste instantie geen merktekentje vinden waarop ik in moet stellen hoeveel cilinders de motor heeft. Later zag ik een klein streepje staan. Deze heb ik toen aangehouden!
Heb jij nog iedeen over wat ik fout kan doen?
Greetz, Maarten