LT85 ??

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Yrrah

LT85 ??

Bericht door Yrrah »

Hi,

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een LT85 (Santana) en een LT85 (Rover-zelf)? Hoe kan ik dat zien aan de bak?? Ik weet dat de Santana tot 1989 werd ingebouwd. Verder kan ik niets terug vinden.

Gr. Yrrah (110 "HarInky&quot
Dennis101

Re: LT85 ??

Bericht door Dennis101 »

Het klopt dat je geen verschil kan vinden want dat is er namelijk niet.
De Land Rover LT85 bak is een Santana unit, en eigelijk de 5 versnellings versie van de LT95.

Dennis B.
Yrrah

Bericht door Yrrah »

Hallo Dennis101

Bedankt voor je berichtje. Er zijn WEL verschillen. De Santana (rumoerig) is naar zijn achteruit "links-boven" en zijn 5de "rechts-boven". Bij de Engelse bak is (rustig) dat ook het geval MAAR de bak heeft een totaal andere vorm en heel andere tunnel. Een LT77 of LT77s kan het niet zijn want die hebben de achteruit rechts onder de 5de zitten. Zodoende............ ik rij er nu zelf mee.
Ik ben gewoon helemaal de draad kwijt en weet nu helemaal niet meer wat wat is.
Of ben ik genaaid bij de aankoop van de LT85 (Engels)????????????

Trouwens Dennis, heb jij een 101 of is dat toevallig. (Mijn lievelings model)
Mocht je interesse hebben naar mijn toet, ik sta op: [home.wanadoo.nl]
Gaaaa......roetjes Yrrah
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Ik denk dat ik het verschil al weet, er is later nog een LT85 geweest met een deelbaar huis. Zij zijn ook lichter uitgevoerd en aanzienlijk minder betrouwbaar als de LT85 met het huis uit 1 stuk. E.e.a. is na te lezen op: [www.cruzers.com]

Het achtervoegsel 101 is niet toevallig, ik bezit inderdaad naast de 88" S3 en S2a FFR ook nog een 101 fc ambulance. Ik ben druk bezig om hem klaar te maken voor een kenteken. Een lekke tank (ondertussen een nieuwe RVS tank) heeft er samen met wat vervelende familieomstandigheden voor gezorgt dat hij hij op de naderende "prikkersdag" nog niet zal verschijnen.
Foto's van de 101 zijn te zien op mijn website: [landrover.berretty.com]

Ik heb jouw website ook even bekeken, mooi gemaakt man.
Waar heb jij de binnenkant mee bekleed, en wat heb je als isolatie gebruikt?
Bij de 101 is glaswolachtig materiaal gebruikt, het heeft een hoge isolatiewaarde maar bij de kleinste lekkage zuigt het zich vol met water. Ik dacht zelf eigelijk aan tempex.

Groeten,
Dennis B.
Yrrah

Bericht door Yrrah »

Hi Dennis.

Hartstikke gaaf man, die 101. Ik sta op het punt om naar onze garagebox te gaan en wat te rommelen/opruimen. Met mijn zoon, want die bezit inmiddels 2 gesloopte RangeRovers en één hele mooie. Hij is bezig een belastingvrije te maken. Even kijken wat er allemaal weg kan want we hebben haast geen ruimte meer. Ik kijk ook meteen even naar die isolatie die ik gebruikt heb. Het is de beste die de iso-boeren me aanraadde. Niet brand of watergevoelig en een héél hoge isolatiewaarde. Ik kijk wel even Dennis.
Vanavond hoor je meer.

Gr. Yrrah ("HarInky"110)
PS: Ook nog bedankt voor dat adres over de "gearboxen". Daar heb ik wat aan!!
Hendrik Blue-Box

Bericht door Hendrik Blue-Box »

Sorry.
Mijn Range Rover V8 Heeft een LT77 en de achteruit rechts-boven naast de 1e zitten........
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Rechts-boven naast de 1e zit toch de 3e?
Of bedoel je links-boven naast de 1e.

Dennis B.
Yrrah

Bericht door Yrrah »

Hallo Dennis,
Ik heb even gekeken wat voor soort isolatie ik gebruikt heb.
Dat is:GLASCOFOAM - XPS -N- III
En de beplating heb ik gedaan met een soort geplastificeerd Triplex van 2.5 a 3 mm dik, verkrijgbaar bij b.v. een camperbouw bedrijf. Doordat alles aan elkaar verlijmd zit is het weer loeisterk en isoleerd als een speer.
Misschien heb je hier wat aan.

Gr. Yrrah --- "HarInky"110
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Hartelijk dank voor deze info,

Ik weet in Heerhugowaard (dorp verderop) een camperbouwer te zitten dus die beplating zal wel lukken.
Het isolatiemateriaal is neem ik aan wel via een bouwbedrijf te ritselen.

Groeten,
Dennis B.
Yrrah

Bericht door Yrrah »

Hoi Dennis,
Ik woon in Beverwijk en hier op het industrie terrein is een bedrijf het heet zoiets als ARA of ARCO of zoiets. Ik rij er met m'n ogen dicht heen. het is bij de Zwarte Markt in de buurt, als je tenminste weet waar die is. Morgen moet ik even op de Markt zijn dus kan ik even kijken hoe het heet. Dan kan je zelf altijd even bellen voor info en kosten.
Gr. Yrrah S.
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Beverwijk, daar kom ik dagelijks langs als Corus werknemer dat wordt dus nog gemakkelijker.

Dennis B.
Yrrah

Bericht door Yrrah »

Hallo Dennis,
Dat isolatie bedrijf heet AABO TRADING
Tel:0251-212737 of 224557
op de Beveland 14

Ze verkopen meer bouwmaterialen dus een ander bouwbedrijf zal het ook wel hebben.

Gr. Yrrah 110
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

He, bedankt ik zal ze komende week wel even bellen.

Groeten,
Dennis B.
Plaats reactie