koppakking lek
Geplaatst: di 10 feb 2004, 22:28
nu ik nog steeds geen tastbaar bewijs heb waarom mijn ninty niet vooruit te branden is. Ik begin een beetje aan de koppakking te twijffelen.
waarempel zie ik bij stationair draaien af en toe luchtbellen aan het oppervlak komen onder de radiator dop (op radiator)
Nu snap ik dat er ergens lucht in het koel systeem komt, maar ik vraag me af of het de hoofdreden van het niet op toeren komen (en niet vooruit komen) van de auto is. Ik heb geen witte rook, geen water in de olie.
Zijn er nog meer symptonen waar ik op moet letten.
Wel heb ik veel blauwe rook bij optrekken (niet als ik rustig gas geef.)
zeker veel rook bij het terugschakelen (afremmen op de motor)
motor wil niet op toeren komen.
Zijn er meer dingen waar ik op moet letten.
is een compressie test verstandig om meer te weten te komen. Of is het vervangen van de pakking het makkelijkst.
Anton (geef nooit op.)
waarempel zie ik bij stationair draaien af en toe luchtbellen aan het oppervlak komen onder de radiator dop (op radiator)
Nu snap ik dat er ergens lucht in het koel systeem komt, maar ik vraag me af of het de hoofdreden van het niet op toeren komen (en niet vooruit komen) van de auto is. Ik heb geen witte rook, geen water in de olie.
Zijn er nog meer symptonen waar ik op moet letten.
Wel heb ik veel blauwe rook bij optrekken (niet als ik rustig gas geef.)
zeker veel rook bij het terugschakelen (afremmen op de motor)
motor wil niet op toeren komen.
Zijn er meer dingen waar ik op moet letten.
is een compressie test verstandig om meer te weten te komen. Of is het vervangen van de pakking het makkelijkst.
Anton (geef nooit op.)