Pagina 1 van 1

olie 20 W 50

Geplaatst: wo 28 jan 2004, 15:24
door Jan W
Ik heb net een paar litertjes "het-moet-niet-door-kieren-kunnen-stromen" olie gekocht. Nu is het minerale 20W50. is toch niet erg erg

Prijs 5 Liter 9,90

JW

Re: olie 20 W 50

Geplaatst: wo 28 jan 2004, 15:50
door Serious IIa
Volgens mij moet je juist minerale hebben en geen synthetische... dus je zit wel goed en die prijs lijkt mij ook prima!

Cheers Bowy

Re: olie 20 W 50

Geplaatst: wo 28 jan 2004, 15:58
door Hans M
Beste Jan Willem,

Wil je ook verklappen waar je dat hebt gekocht ;-))

mvgr Hans

Re: olie 20 W 50

Geplaatst: wo 28 jan 2004, 16:02
door Jan W
Okidokie

Thanks Mate.

JW onder de Sneeuwgrens

Re: olie 20 W 50

Geplaatst: wo 28 jan 2004, 16:13
door Jan W
Klant van mij.

Kooijmans H.O. Barendrecht.

Maar moet je als contant klant ook lukken hoor is bruto - 30%

Suk6

J4W

Re: olie 20 W 50

Geplaatst: wo 28 jan 2004, 16:35
door SirMartin
Ja moet je ook hebben voor de series... moderne olieen zitten te veel toevoegingen in deze lossen ook het jaren aangekoekte vuil los in je blok... en dat kan wel eens weer geen leuke gevolgen hebben voor je blok...

Is al wel eens wat meer over gezegt.

Groet,
Martin

Re: olie 20 W 50

Geplaatst: wo 28 jan 2004, 18:45
door Keesje
Ik dacht juist dat semi-synthetic het beste was.
Wat zijn trouwens de verschillen tussen synthetisch, semi-synthetisch en mineral ?

Re: olie 20 W 50

Geplaatst: wo 28 jan 2004, 18:45
door foxhunters Anton
20 w 50 is verkrijgbaar bij breezan.

Anton

Re: olie 20 W 50

Geplaatst: wo 28 jan 2004, 18:48
door Roald
En als je een schoon maar ouderwets blok hebt, zoals een 2.25 4cyl of een 3.5V8 carb, is het dan wel beter om synth. olie te gebruiken?

groet,

Roald
'76RRClassic

Steun het AZC! (Anti Zoutstrooi Comite)

Re: olie 20 W 50

Geplaatst: wo 28 jan 2004, 19:54
door Serious IIa
ja dan wel, maar wel vanaf het begin doen..... anders gewoon mineral (staat wel wat op de site van Roel baaij hierover geloof ik....

Cheers bowy

Mineraal of niet?

Geplaatst: wo 28 jan 2004, 21:06
door Aad Koene
Prikkers,

de Land Rover blokken waar wij mee rijden (althans de meeste van ons) zijn gebouwd voor het gebruik van Minerale oliën.
Synthetische waren er toen waarschijnlijk niet eens.
Minerale oliën hebben de neiging om een smeerkoek achter te laten op koudere plaatsen zoals je carterpan.
Kan op zich geen kwaad.
Echter Synthetische oliën hebben een oplossende werking om daardoor een betere smering te hebben.
Op zich ook niks mis mee en heeft een positief effect op smering van moderne blokken.
Echter als je Synthetische olie gaat gebruiken in een blok waar Minerale olie in gebruikt is, loop je het risico dat alle smeerkoek in één keer wordt opgelost.
Het effect laat zich raden: de olie wordt dusdanig dik en stroperig dat het geen voldoende smering meer kan geven, met alle gevolgen van dien.
Wil je toch overstappen op Synthetische olie vermeng dan steeds een groter deel met Minerale olie bij elke olie wissel.
De eerste keer 1/10 deel, tweede keer 2/10 deel, enz.

Succes,

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam

Re: Mineraal of niet?

Geplaatst: wo 28 jan 2004, 23:06
door Dave
Hoi,

Op de manier zoals Aad beschrijft hebben dus de meeste pas over 10 jaar de motor volledig in de synthetische olie lopen. Waarschijnlijk heb je dan al een ander blok of je hebt het gereviseerd. Dus..... de meeste zullen nooit op synthetische olie gaan rijden. Toch???????????, want wie zegt dat er in het nieuw gekochte blok geen minerale olie zit. (Kun je naar 8 jaar mengen weer opnieuw beginnen;-) .)

Groeten,

Dave Frencken