Pagina 1 van 1
Defender op grijs kenteken
Geplaatst: ma 26 jan 2004, 14:42
door Cees
Beste landrover-kenners
Ik ben van plan eindelijk dan ook Landrover te gaan rijden en heb mijn oog laten vallen op een Defender 110 County (zo rond '93) . Grijs kenteken maar ramen rondom en geen tussenschot achter de bestuurdersstoel. Zo zie ik ze vaker rijden. Moet deze wagen nou omgebouwd worden om in het lage tarief houderschapsbelasting te blijven of voldoet de 110 aan de eisen van een grote bestelauto (laadruimte 200 cm en 130 cm hoog). Wie geeft me het juiste advies (en mogelijk meer tips voor de aankoop van een Defender)
vast bedankt
Cees
Re: Defender op grijs kenteken
Geplaatst: ma 26 jan 2004, 14:57
door muddy
Het mag zonder tussenschot, mits hij een verhoogd dakje heeft. De hoogte tussen het hoogste punt van de bestuurders duur en het hoogste punt van de auto moet 25 cm zij!!
Grt Tijn
Re: Defender op grijs kenteken
Geplaatst: ma 26 jan 2004, 19:12
door Paul de Haas
Ik heb zelf dus een 110 op grijs. bj.sept 2003. Bij aankomst in Nederland werd de wagen voor mij omgebouwd naar grijs. Alle banken en stoelen gingen eruit,behalve voorin. Verder is er een verhoogd dakje op gekomen,ongeveer 7 a 8cm hoog schat ik, denk dus aan je roofrack, dit over de gehele lengte van het dak. Achter de voorstoelen is een metalen schot geplaatst van ongeveer 50cm hoog. Ramen aan de zijkant achter en de bovenlichtjes zijn geblindeerd ( schrijf je dat zo?) en toen had Paul een defender met grijs kenteken. PS ik heb in Almere, de hele middag zonder dif lock gereden. Niet erg slim denk ik. Of heeft iemand daar een ander mening over.
Paul de Haas
Re: Defender op grijs kenteken
Geplaatst: ma 26 jan 2004, 19:26
door Martin Merts
Voor grijs kenteken zullen de ramen ook moeten worden dicht gemaakt. De LRCH heeft ook een boekje gemaakt met aankoop adviezen. Let vooral op het chasis en schutbord of die niet door geroest zijn.
Gebruik anders even de zoek functie, dit onderwerp is al meerdere malen behandeld.
Voor Paul: wat is er mis om zonder diflock in het terein te rijden? Of heb je constant vast gezeten?
Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
Re: Defender op grijs kenteken
Geplaatst: ma 26 jan 2004, 22:25
door Paul de Haas
Ik heb twee keer vast gezeten. Vroeg me af of dat met dif lock te voorkomen was geweest. Opzich is er inderdaad niets mis mee.
paul
Re: Defender op grijs kenteken
Geplaatst: ma 26 jan 2004, 22:34
door Disco
Je difflock maar een starre verbindin tussen voor en achteras.
Staat je diff niet in sta je me 1 slippend wiel vast,met je diff in moet er 1 wiel op de vooras en 1 wiel op de achteras doorslippen om vast te staan.
Het maakt dus wel degelijk een hele hoop uit
Ps. difflock nooit in op de weg!!!!!!!!!!!!,er komt zoveel krach op je aandrijftrein te staan dat er gegarendeerd het een en ander sneuveld
Groeten Theo Kaufmann/Disco & RR6X4Carmichael
Re: Defender op grijs kenteken
Geplaatst: ma 26 jan 2004, 23:54
door Paul de Haas
Er zal natuurlijk ook in het terrein stukken zijn waarbij je de difflock niet nodig hebt.
Is het nu de bedoeling om je de hele tijd wezeloos te difflocken (in/uit/in/uit) of kun je ook zeggen van ik laat h'm mooi in de lock stand staan.Want op die eventuele vlakke stukken terrein kun je dus alles kapot draaien (strak) begrijp ik nu.
Paul
Re: Defender op grijs kenteken
Geplaatst: di 27 jan 2004, 00:02
door Aad Koene
Paul,
raak de weg niet kwijt.
De DiffLock mag je alleen gebruiken op losse ondergrond.
Dus bij ijzel, sneeuw en modder op de weg Lock-Hi.
Bij terreinrijden Lock-Lo.
In beide gevallen pas uitschakelen als er weer (ver)harde ondergrond is.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Re: Defender op grijs kenteken
Geplaatst: di 27 jan 2004, 00:39
door Paul de Haas
Het is mij geheel duidelijk Aad en alle andere. Kunnen we nu verder gaan met het onderwerp grijs kenteken.
Ps Aad, dat was zondag wel balen denk ik he. Alles nu weer in orde?
Re: Defender op grijs kenteken
Geplaatst: di 27 jan 2004, 00:48
door Aad Koene
Paul,
Morgenavond mag ze weer mee naar huis.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Re: Defender op grijs kenteken
Geplaatst: di 27 jan 2004, 02:15
door Cees
Hé, beste kenners,
Bedankt voor de tips. Ennneh, inderdaad,als ik op het prikbord verder ga zoeken kom ik nog een hoop extra info tegen. Word eerlijk gezegd niet vrolijk van die grijs-eisen, maar zal zien wat ik er mee doe.
thanks, Cees
Re: Defender op grijs kenteken
Geplaatst: di 27 jan 2004, 08:44
door Aad G
en waren het de verkeerde lagers ?
Re: Defender op grijs kenteken
Geplaatst: di 27 jan 2004, 09:57
door Aad Koene
Yep,
en zijn nu op de terugweg.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam