mud-terrain band vraag
mud-terrain band vraag
die zyn toch ook gewoon in orde om op de weg te ryden wat op een gegeve moment weet je het ook niet meer
Re: mud-terrain band vraag
Ik rij met BF Goodrich Mud banden ook veel op de weg.
Dat gaat erg goed en ik merk er niets nadeligs van.
Guido
Dat gaat erg goed en ik merk er niets nadeligs van.
Guido
Het is alleen verboden om met traktor profiel harder dan 16 km te rijden volgens mij. Ik heb jaren lang met mud op mijn soes gereden en maakte ongeveer 70.000km er mee.
jo fo
jo fo
Enig nadeel kan zijn: hogere slijtage banden(heel moeilijk te meten/weten),hoger brandstof gebruik en zeker bij hogere snelheden wat meer rol geluiden.
Oja en de bandenboer zal ongetwijfeld zeggen dat het niet kan het onveilig is ivm langere remweg etc,etc maar ik trek dat zeer in twijfel,men is ontzettend bang voor schadeclaims bij verkeerd gebruik geen banden fabriekant heeft op de banden staan dat je ze niet op de weg mag gebruiken(de bandenboer wil uiteraard wel 2 sets verkopen)
Groeten Theo Kaufmann/Disco & RR6X4Carmichael
Oja en de bandenboer zal ongetwijfeld zeggen dat het niet kan het onveilig is ivm langere remweg etc,etc maar ik trek dat zeer in twijfel,men is ontzettend bang voor schadeclaims bij verkeerd gebruik geen banden fabriekant heeft op de banden staan dat je ze niet op de weg mag gebruiken(de bandenboer wil uiteraard wel 2 sets verkopen)
Groeten Theo Kaufmann/Disco & RR6X4Carmichael
BF Goodrich Mud Terrain, gaan bij mij meer als 120.000 km mee, (110 2.5 na) niet echt veel meer geluid. Een aantal kenissen hebben ze als extra set gekocht en komen na een of meer jaren tot de conclusie dat ze nooit meer de moeite nemen om hun wegbanden er terug onder te leggen.
Maar er zijn wellicht mensen met andere ervaringen.
Maar er zijn wellicht mensen met andere ervaringen.
Remweg: mud-terrain band vraag
Theo,
is dat zo? Ik heb dan geen M/T maar AT (BFG Trac Edge) op mijn wagen liggen maar bij stevig remmen/noodstop slaan ze zo aan het blokkeren en gaat de wagen glijden. En dat is volgens mij omdat het profiel van deze AT's (en het lijkt me dat een M/T dat nog erger heeft) te weinig wrijvingsweerstand kunnen opbouwen. Ten slotte staan de trommelremmen van een SIII 88"niet echt bekend om hun efficiency.
De kritische noot van "de bandenboer" lijkt mij niet geheel onterecht, ik heb al meermalen fors mijn remgedrag (lees: blokkerende banden) moeten aanpassen om crashes te vermijden. Misschien moet ik rustiger gaan rijden maar het is zo leuk om met deze rijdende kluis stevig over binnendoorweggetjes te slingeren.
Groetjes,
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
is dat zo? Ik heb dan geen M/T maar AT (BFG Trac Edge) op mijn wagen liggen maar bij stevig remmen/noodstop slaan ze zo aan het blokkeren en gaat de wagen glijden. En dat is volgens mij omdat het profiel van deze AT's (en het lijkt me dat een M/T dat nog erger heeft) te weinig wrijvingsweerstand kunnen opbouwen. Ten slotte staan de trommelremmen van een SIII 88"niet echt bekend om hun efficiency.
De kritische noot van "de bandenboer" lijkt mij niet geheel onterecht, ik heb al meermalen fors mijn remgedrag (lees: blokkerende banden) moeten aanpassen om crashes te vermijden. Misschien moet ik rustiger gaan rijden maar het is zo leuk om met deze rijdende kluis stevig over binnendoorweggetjes te slingeren.
Groetjes,
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)