Tjilpende snaar
Tjilpende snaar
Hoi,
Sinds gisteren valt mij op dat mijn Defender 300tdi 90.000 km een ander geluid maakt . het komt volgens mij vanaf de waterpomp of dynamo het is een soort sjilpend geluid/ruizend geluid. Warm of koud maakt niet uit. Is dit een voorteken van een ter ziele gaande waterpomp of toch iets anders. Ik hoor het graag.
Doeg,
Bouke
Defender 90 300 TDI
Sinds gisteren valt mij op dat mijn Defender 300tdi 90.000 km een ander geluid maakt . het komt volgens mij vanaf de waterpomp of dynamo het is een soort sjilpend geluid/ruizend geluid. Warm of koud maakt niet uit. Is dit een voorteken van een ter ziele gaande waterpomp of toch iets anders. Ik hoor het graag.
Doeg,
Bouke
Defender 90 300 TDI
Re: Tjilpende snaar
als het werkelijk een tjilpende snaar is moet je de V-snaar ff spannen, zeker 10 minuten werk. kan trouwens zowizo geen kwaad, als je niet technisch bent kan je ook even stoppen bij de eerste de beste garage, willen het vast ook wel even doen.
Jan Schober
Jan Schober
Multi-snaar vervangen en alle poelies goed schoonmaken met een staalborstel, zodat er geen vuil in de groeven blijft zitten. Dit is meestal de oorzaak van de vogeltjes onder de motorkap. De multisnaar kan je niet strakker stellen er zit een zelfsteller op.
Groeten Frans Bonnes
Disco 1 300TDI
Groeten Frans Bonnes
Disco 1 300TDI
deze handeling ook gedaan, helaas na 3 weken weer een nieuwnestje vogels onder mijn motorkap, zie het maar als een camouflagetechniek voor in het bos, heb ook advies gekregen om teflon te spuiten, maar geluid kwam steeds sneller terug .
groet joop
groet joop
Bouke en Joop,
het tsjilpen is het gevolg van een versleten lager van een van de geleidingsrollen.
In te loop van de tijd van het tsjilpen veranderen in een F16 zodat je in ieder geval je claxon wel thuis kunt laten.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
het tsjilpen is het gevolg van een versleten lager van een van de geleidingsrollen.
In te loop van de tijd van het tsjilpen veranderen in een F16 zodat je in ieder geval je claxon wel thuis kunt laten.
Aad Koene,
Is eerder speling op de as waar dit lager opzit.
Het hele lager draait op de as rond.
Heb hem ook al eens vervangen.
Echt een staaltje Engelse troep.
Beetje wd40 of zo inspuiten..is het geluid weg is het bovenstaande de oorzaak.
Het hele lager draait op de as rond.
Heb hem ook al eens vervangen.
Echt een staaltje Engelse troep.
Beetje wd40 of zo inspuiten..is het geluid weg is het bovenstaande de oorzaak.
De 90 van mn vader uit '96 heeft dit geluid ook al een gehele tijd. De garage heeft ook al van alles vervangen maar het zit er nog steeds en volgens mij moesten we er maar mee leren leven. Maar dat is echt haast niet mogelijk want het is echt heel storend net alsof de motor er binnen 10 minuten mee gaat ophouden. Kun je/ kunnen jullie door middel van een plaatje aanwijzen wat ik moet gaan vervangen?
Groetjes joop
p.s. mijn Prikkers CD is per ongeluk naar de reparateur van mn pc dus of ie ooit nog terugkomt, ik betwijfel het.
Joop,
Als je voor de neus staat is het meestal het loopwiel dat rechtsboven zit (op de plaats waar ook de airco gebouwd wordt.
Er zit nog een 2e loopwiel links onder, die kan het ook zijn.
Aad Koene,
Als je voor de neus staat is het meestal het loopwiel dat rechtsboven zit (op de plaats waar ook de airco gebouwd wordt.
Er zit nog een 2e loopwiel links onder, die kan het ook zijn.
Aad Koene,
Aad, dit heeft ff niks met een tjilpende snaar te maken, maar ik heb vanmorgen mijn auto naar Ron Bolleboom gebracht voor de APK, inclusief de beloofde stroopwafels van de vorige keer. Eet ze.
Gr. Jolanda
Gr. Jolanda