standkachel 24v-12V

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Moddergoose

standkachel 24v-12V

Bericht door Moddergoose »

Goedemorgen allemaal... heb een vraag kan waarschijnlijk een webasto standkachel krijgen maar deze is 24V terwijl ik een defender met 12V heb. Is er een manier om deze toch te gebruiken? Hoor graag jullie ervaringen, do's and don'ts

Gr Moddergoose
JC heeft de 24h race gewonnen!

Re: standkachel 24v-12V

Bericht door JC heeft de 24h race gewonnen! »

Daar ben ik ook nieuwsgierig naar ;-)
Ik hoor het ook graag

Groetjes, JC
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Gijs,

doe even een zoek opdracht op beide Prikborden.
Er zijn de laatste tijd wel meer mensen die een standkachel hebben met een ander voltage dan ze nodig hebben, maar gelukkig voor jou komt 12/24 ook voor.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Moddergoose

Bericht door Moddergoose »

Thanx,
Zal even gaan zoeken maar nu eerst even zwemmen bij Bowy en met blubber spelen.

Gr Moddrgoose.
Peter Stroomberg

Bericht door Peter Stroomberg »

Nodig is een omvormer DC-DC!! eea is afhankelijk van de Webasto en het aan Watt dat deze gebruikt.
Ik gebuikt zelf een Webasto DW80 24v, oorspronkelijk gebruikt in een DAF of Scania.

Mijn eerst oplossing was een 18-24v (2,6 Amp) aansluiting voor Notebooks deze moet voor de meeste standkachels voldoende zijn. (Deze is bij mij helaas door een stomiteit van mijn overleden!)

Een poging ondernomen om de 220 omvormer te gebruiken met een 24v netvoeding.
Helaas kan de 600w 220 omvormer dit wattage alleen aan met een invoerspanning van 13,8v (de motor moet dus draaien!). Gebruik nu nog even het stopkontakt van de garage!

Corad leverd zowel de Notebook oplossing als de DC-DC converter
Mastervolt heeft ze ook tegen de € 300,-.
Sluit ze wel aan op een extra accu (de omvormer verbruikt ook stroom zonder stroomafname)!
Plaats reactie