Hoi folks,
op 4 december j.l. heb ik m`n eerste LaRo bij de garage afgehaald, een Defender 90 Td5, "Rocky" dus

. Voor die tijd heb ik al zo`n beetje elke LandRover-site met een bezoekje vereerd, maar al snel werd www.landrover.startpagina.nl m`n startpagina omdat er zo`n leuk/interessant prikbord aanwezig was. Goed, toegegeven, ik kan niet veel bijdragen aan het prikbvord omdat mijn technische kennis niet veel verder gaat dan het contactslot van m`n "Rocky", maar desalniettemin leer ik er veel van. En waarom heet hij "Rocky" ? Heel simpel: eigenlijk een beetje een eerbetoon aan mijn vorige auto, een Daihatsu Rocky. Deze wagen heeft me ruim 13 jaar lang zonder noemenswaardige problemen overal heen gebracht, en toen ik de wagen inruilde voor de Defender was de Daihatsu ruim 17 jaar oud. Da`s toch netjes voor een japanner die niet bepaald goed door mij onderhouden werd.
Hmmmm ......... ja, nou en ? Ik hoor het jullie denken, maar hou nog even vol en de strekking van dit verhaal zal jullie duidelijk worden.
In wezen is het heel simpel. Kijk, m`n eerste auto was een VW Golf, hoewel ik al helemaal gek was van 4wd`s. Toen kwam de Suzuki SJ 413, machtig wagentje. Daarna volgde de Daihatsu Rocky, die nu opgevolgd wordt door m`n Defender. Als je het lijstje zo ziet, ben ik van klein naar groot gegroeid

. Okee, wat ik duidelijk wilde maken is het volgende: bij geen van de vorige merken was er iets van een saamhorigheidsgevoel te merken. Sommigen knipperden een keer, en dat was dat. Nou, sinds ik m`n Defender heb is dat wel anders ......... Voorbeeldje: een tijdje geleden reed ik het plaatsje Diepenheim binnen. Op een t-splitsing wilde ik eigenlijk rechtsaf maar dat ging niet omdat de weg was afgezet i.v.m. een kermis. Echter, hier stond een zwarte Defender geparkeerd. Dus dan maar linksaf ........ het duurde niet lang of ik zag een zwarte Defender opdoemen in m`n spiegels. Er is nog nooit zo enthousiast naar ons gezwaaid

. En dan de prikpagina, je komt gewoon als wildvreemde binnenvallen, stelt een vraag, en je krijgt nog netjes antwoord ook. Ik vind dat hartstikke tof, en het geeft me een heel goed gevoel. Dat krijg je er dan toch maar even gratis bij als je een LandRover koopt ..............
Om ook naar de buitenwereld kenbaar te maken dat ik ook tot de "prikkersfamilie" behoor, wilde ik ook graag zo`n sticker op m`n bumper, maar waar zijn deze te bestellen ?
Met vriendelijke groeten,
Peter 90 Td5 "Rocky"