Hoi Allen,
mijn 110 TD uit '86 schakelt lekker...op. Eenmaal in de 5e versnelling is hij daar bijna niet meer uit te halen. Nu wil ik toch de olie in de bak vervangen maar ik heb de vulopening nog niet kunnen vinden.... Tevens heb ik de volgende vragen :
-hoe weet ik welk type versnellingsbak er onder zit ?
-welke olie zouden jullie er in doen ?
-iemand enig id. wat de oorzaak van dit probleem kan zijn ?
Erwin
laro 110 TD
110 in zijn 5 en er niet meer uit
Re: 110 in zijn 5 en er niet meer uit
de vulopening is een halfduims plug (mannetje geloof ik) aan stuurboord (das dus rechts) van de bak. zo'n 30 cm boven de onderkant. haal deze wel eerst los want als je hem eerst leeg laat lopen en dan de vulplug niet open krijgt heb je een groot probleem.
onder op de schuine zijde van de bak staat een nummer, hier kun je het type mee vinden als je de juiste boeken hebt en ik kan me ook voorstellen dat het op de prikker-cd staat. hier kun je ook de olie in vinden, die weet ik niet uit mijn hoofd.
stijn
onder op de schuine zijde van de bak staat een nummer, hier kun je het type mee vinden als je de juiste boeken hebt en ik kan me ook voorstellen dat het op de prikker-cd staat. hier kun je ook de olie in vinden, die weet ik niet uit mijn hoofd.
stijn
Re: 110 in zijn 5 en er niet meer uit
Ja dat klopt, als hij nog orgineel is dan is het waarschijnlijk een LT77 (een R380 kan ook maar die zijn volgens mij nieuwer), volgens mij heeft een LT77 een "mannetje" en een R380 een vrouwtje, allebeide vierkant 13mm aan de rechterkant van de versnellingsbak. Het vullen is een beetje pielen, ik heb een stuk tuinslang aan een trechter gedaan en de trechter aan de rechtersbuitenpiegel gehangen (met een taaireep) , en het uiteinde van de slang in de vul/level opening van de versnellingsbak, daarna gewoon de toch al dunne versnellingsbakolie (ATF) in de trechter gieten tot het uit de vul/level opening loopt.
Suc6 Tinus "90" 2.5D (1985)
Suc6 Tinus "90" 2.5D (1985)