uitgevallen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
arjan van tiel

uitgevallen

Bericht door arjan van tiel »

parijs dakar

team stoppen
is uit gevallen.
info www.dakarsport.com

arjan SIII 109

JAMMER!!!!!
Edward Donkers

Re: uitgevallen

Bericht door Edward Donkers »

Had je dan anders verwacht?
Martijn ten Broeke

Bericht door Martijn ten Broeke »

Zeg een beetje positiever!!!!!
Andy

Bericht door Andy »

De naam voorspelde al niet veel goeds....Toch jammer.Ik heb het een beetje gevolgd maar de muil van de wolf heeft er toch een aantal opgeslokt.
arjan van tiel

hmmmmm

in had het toch mooi gevonden als ze het strand hadden bereikt

arjan 1000 stukjes 109 1980
john dekkers

Bericht door john dekkers »

Tja, de alom bekende steekassen hé
Dat ze daar nu niks voor kunnen vinden.
Ik vind het jammer dat er weer een Nederlands
team is uitgevallen maar verwacht had ik het wel
moet ik bekennen.
Het is en blijft een flink verbouwde Defender.
Jammer heel jammer volgend jaar maar opnieuw
proberen om Dakar te halen
arjan van tiel

met de motoren gaat het vandaag ook hard er zijn bijna geen nederlanders meer
aanwezig ook eric verhoef, henk vercoelen en peter stijkel zijn vandaag uit gevallen.

is vandaag ook de langste en 1 van de zwaarste proefen

www.parijs-dakar.nl
groetjes 1000 stukjes SIII 109 1980
Edward Donkers

Ik probeer het, maar het lukt maar niet.
Dirty Diel (voorheen naamloos)

Bericht door Dirty Diel (voorheen naamloos) »

Valt me eigenlijk best een beetje tegen van die wagen. Dat zo'n grand vitara op zijn dak gaat snap ik nog wel!
Sirmartin

Bericht door Sirmartin »

Jammer ... ik weet ook niet of alle twee de KIA's het gehaald hebben? Gister was er één nog niet binnen. En Jan de Rooy ligt er helaas ook uit met een kapotte koppakking.Gelukkig rijdt zijn zoon nog wel en Bekx gaat ook aardig hard. Jammer ook van al die motorrijders dat vindt ik de echte doorzetters in al de stof van de rakelinks voorbij scheurende auto's en vrachtwagens.

Misschien volgend jaar ook mee doen met een opgevoerde leopard tank.... of en straaljager zonder vleugels. VLiegen ze wel in ;-)

Martin

Military Land Rover half-ton SIII diesel FFR 1977 “El Toro”
[people.zeelandnet.nl]
Stijn Schober

Bericht door Stijn Schober »

ik had nog zo voor team stoppen geduimd. nu maar hopen dat gerard wat meer geluk heeft dan de rest.
Sirmartin

Bericht door Sirmartin »

Kwam deze nog tegen

[www.parijs-dakar.nl]

Martin
Edward Donkers

Duimen voor een Land Rover, je zou toch beter moeten weten...
Michiel

Bericht door Michiel »

Blijkbaar kan de organisatie van de rally zelf ook beter, als ik het bericht zo lees. wie laat nou in hemelsnaam de servicewagens ruim 4 uur later vertrekken. Vooral de amateurs zijn hiervan de dupe, de profs hebben toch wel servicewagens in de wedstrijd zitten...

Verbaast me niets. Laatst bij de persconferentie in Franchorchamps lieten ze ook al de nodige steken vallen helaas. De toegangskaarten lagen niet op de afgesproken plek, waardoor we heen en weer rond het circuit werden gestuurd.
Al met al duurde het 2 uur voor we in de paddock waren bij de Dakar tent....

Wat dat betreft zou de organisatie eigenlijk niet in Franse handen mogen zijn....

Michiel
(wellicht toekomstig deelnemer...)
jo

Bericht door jo »

Ik denk dat de heren eerst maar een LDT moeten rijden om het leren rijden op verschillende ondergronden. En dan natuurlijk internationaal, ik heb namelijk de schlusser buggie al eens in Spa gezien rijden ook andere snelle jongens. Daar was het eerst door de grint dan zand en toen een beek (1meter hoog water) en toen door het bos (met veel lus (klei)). Want als ik de mensen hoor spreken hebben ze geen ervaring alleen veel geld en Dakar kun je niet kopen maar moet je leren.

jo fo "laro"
Andy

Bericht door Andy »

De zogenaamde Franse slag???
Andy

Bericht door Andy »

Groot gelijk Jo,
als je Jutta ziet in een Touareg,van een aardig pak duiten,en ze trapt dat ding in onverkent en onbekent terrein door een iets te diepe plas,waardoor ze haar motor aan stront draait,dan vraag ik me af of ze wel op de juiste plek zit.En als ze zoveel water door de motorkapinlaat naar binnen kan krijgen hoe zit dat dan met het zand???Hebben ze daar op de tekenkamer nog nooit van verhoogde luchtinlaten gehoord?

ps ik nam even Jutta als voorbeeld,dus niks tegen de 4x4 dames hoor! ;-)
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Jutta Kleinschmidt: winnares Dakar 2001 (slecht voorbeeld dus).

Voor de rest van haar zeer impossante auto/motor loopbaan zie:
[www.jutta-kleinschmidt.de]

Ik denk dat heel veel mensen erg veel van haar kunnen leren.

Dennis B.
jo

Bericht door jo »

Gewonen of niet, mij hebben ze geleert eerst kijken dan doen. Kijk maar naar de de salvania waar Mauries gewonnen heeft, die heeft jaren ervaring is de LDT en heeft daarom een ervaring door zelf door en door de auto te kennen en een rijervaring opgedaan. En niet zoals in de dakar een fabriek met vele monteurs en zelfs masseurs er bij te hebben. En rijden met volgas kan ik ook maar als een gek door het water of zand is om problemen vragen zeker als je aan wilt komen. Dat zie je ook op de videoband van de salvania daar rijden vele alles kapot maar de betere ervaren rijders bijna niets.

jo fo "laro"
Ron

Bericht door Ron »

ik vind het knap dat ze parijs gehaald hebben in een L.R
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Dan kunnen ze met een gerust hart weer verder roken.
Alleen blijft het jammer dat de Bowler uit is gevallen.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam

Die inmiddels zijn buik vol heeft van de anti-roken slogans, akties en uittingen.
jo

Bericht door jo »

Oja ze hebben zeker een pijp gerookt in de woestijn, daarom is die as gebroken, hij kan niet tegen de warmte van die pijp.

jo
Sirmartin

Bericht door Sirmartin »

De franse slag.......... was misschien wel te verwachten.

Martin
Sirmartin

Bericht door Sirmartin »

Tja en dan een andere motor er in zetten, wat tegen de regelementen is....
En VW er uit ligt maar dreigt met een vette rechtzaak en zodoende toch meerijdt. Maar daardoor wel de Schlesser buggy van plek 3 afhouden door hun onsportiviteit.

Laat ze volgend jaar gewoon per transporthelicopter gewoon een nieuwe wagen invliegen. Passen er wel een stuk of 5 in... kunnen ze nog meet aan gort rijden.

Martin
Sirmartin

Bericht door Sirmartin »

Ik vindt wel dat het avontuur er een beetje van af is... en het pionieren.
3 uur lang met 180 door de woestijn lijkt mij gekkenwerk
En er een vet fabrieksteam achter hebben staan daar kan een amateur niet tegen op.Ze moeten daar het regelement op veranderen zodat het weer wat gelijk getrokken wordt.

Martin
Sirmartin

Bericht door Sirmartin »

hahahaaaaa.... Ik heb zelfs barcelona gehaald in de landrover... tja daarna brak wel de gaskabel.

Martin
Plaats reactie