hallo allemaal,
m'n 109 heeft ook aardige speling op de aandrijfassen vanaf de versnellingsbak naar de voor- en achteras. Je kan beide assen bijna een kwart slag draaien met de hand als ie in de versnelling staat. Is toch niet helemaal normaal lijkt me. Iemand enig idee waar dit vandaan komt?? Aan de kruiskoppelingen ligt het niet, daar zit nauwlijks speling op.
Met vriendelijke groeten,
robbert
sIII109 pick up
speling op de aandrijfas
Re: speling op de aandrijfas
Vaak is het algehele slijtage en een optelsom van alle spelingen bij elkaar:
1. tussen de steekassen en de meenemer op de naaf.
2. in je differentieel.
3. overbrenging pinion/kroonwiel in differentieel.
4. versnellingsbak.
5. koppelingsplaat/ingaande as bak.
Aan nummer 1 en 3 kan je zonder erg veel kosten te maken wat aan doen.
Groet, Hendrik.
1. tussen de steekassen en de meenemer op de naaf.
2. in je differentieel.
3. overbrenging pinion/kroonwiel in differentieel.
4. versnellingsbak.
5. koppelingsplaat/ingaande as bak.
Aan nummer 1 en 3 kan je zonder erg veel kosten te maken wat aan doen.
Groet, Hendrik.
Volgens mij mag er max 1/4 slag speling op een aandrijfas zitten.
En er zijn "wijze" mannen die zeggen als het niet stuk is niet aankomen...........!!
Tinus "90" 2.5D
En er zijn "wijze" mannen die zeggen als het niet stuk is niet aankomen...........!!
Tinus "90" 2.5D
Tja tinus,
als dat zou kunnen, maar nu valt er niet achteruit te rijden. Dan begint ie te horten en stoten, en volgens mij komt dat door die speling. Dus toch maar even kijken waar die speling vandaan komt.
groeten robbert
sIII 109 pick up
als dat zou kunnen, maar nu valt er niet achteruit te rijden. Dan begint ie te horten en stoten, en volgens mij komt dat door die speling. Dus toch maar even kijken waar die speling vandaan komt.
groeten robbert
sIII 109 pick up
De speling die jij in de aandrijflijn hebt is niet extreem, in principe hoef je hier niets aan te doen. De speling verminderen zal het probleem wat jij omschrijft niet verhelpen, waarschijnlijk moet het probleem in de koppeling gezocht worden.
Probeer deze eens te ontluchten, soms helpt dit. Anders moet er toch verder gezocht worden.
Dennis B.
Probeer deze eens te ontluchten, soms helpt dit. Anders moet er toch verder gezocht worden.
Dennis B.