(ijs)land rover....

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Andy

(ijs)land rover....

Bericht door Andy »

Wie helpt mij op weg???
Ik ga vannochtend op pad en mijn 110 wordt netjes warm,kacheltje zorgt ervoor dat het baasje er ook warmpjes bij zit.Na een half uurtje even gestopt en na een kwartier weer op pad.Op de A1 blaast de kachel tien minuten alleen maar ijskoude lucht en daarna weer pittige sambaltemperaturen in de stuurhut???
Vanmiddag rond een uur of drie hetzelfde verhaal maar toen ik thuis kwam was de temperatuur van de motor een aardig eind in de richting van de gevarenzone gekomen(rode streepje...)
Viscokoppeling is net vernieuwdt en het fannetje draait als een trein,koelvloeistof is op niveau en het motorretje loopt als een 300TDi...???
Yuri

Re: (ijs)land rover....

Bericht door Yuri »

thermostaat die hapert? ene keer wel open (ijskoud) en daarna blijft'ie dicht en wordt je koelwater +kacht veel te warm.
nieuwe thermostaat+ pakkingkjes +/- €4,- en uurtje werk. je moet nl je koelsysteem deels aftappen maar het is ook een goed moment om er ff totaal nieuwe vloeistof in te gooien. dan wel ff de boel goed doorspoelen zodat eventuele rommel in je systeem niet (weer) voor ellende kan zorgen.

succes,

Yuri
SIII 109D

p.s. ik spreek uit ervaring van een 2,25l Diesel maar het zal niet veel ingewikkelder zijn toch?
Tom MWL

Bericht door Tom MWL »

hoi,

Klinkt verdacht veel op een luchtbel ergens in het systeem.(onder niveau geweest?)
misschien dat als je een kachelslang bij warme lopende motor voorzichtig loshaalt (pas op heet!) dat de luchtbel (indien aanwezig) er dan zo uitkomt.
tis maar een idee...

succes,tom
Andy

Bericht door Andy »

Bedankt!Ik ga eerst ff proberen hem te ontluchten en mocht dat het niet zijn dan gaan we sleutelen.Ik hoop dat het dit weekend dan wel een beetje droog blijft....
Plaats reactie