Vrije slag goed afgesteld?????
Geplaatst: di 06 jan 2004, 23:51
Hallo,
Een tig postings geleden had ik al verteld dat mijn voorremmen aan bleven lopen (Schijfremmen) door dat er geen vrije slag bij de hoofdremcylinder was.
Vandaag heb ik dit verholpen, maar ik vraag me af of dit ook anders kan:
De pin die uit de vacuumtrommel komt steekt net tever uit. Als ik de remcylinder zo op de trommel vast zou bouten wordt hij al twee of drie milimeter ingedrukt door die te lange pin.
Ik heb er dus in totaal 3,2 mm aan pakkingen (pakkingpapier) tussen gedaan en het probleem is opgelost. De auto remt en de remmen komen goed vrij.
In het werkplaatshandboek stond ook al dat er een pakking o.i.d. tussen moest, maar die zat niet bij de nieuwe cylinder (ook niet bij de oude volgens mij).
Is dit echter de enige manier om de vrije slag af te stellen, of kan het ook anders?
Groet Guido
Een tig postings geleden had ik al verteld dat mijn voorremmen aan bleven lopen (Schijfremmen) door dat er geen vrije slag bij de hoofdremcylinder was.
Vandaag heb ik dit verholpen, maar ik vraag me af of dit ook anders kan:
De pin die uit de vacuumtrommel komt steekt net tever uit. Als ik de remcylinder zo op de trommel vast zou bouten wordt hij al twee of drie milimeter ingedrukt door die te lange pin.
Ik heb er dus in totaal 3,2 mm aan pakkingen (pakkingpapier) tussen gedaan en het probleem is opgelost. De auto remt en de remmen komen goed vrij.
In het werkplaatshandboek stond ook al dat er een pakking o.i.d. tussen moest, maar die zat niet bij de nieuwe cylinder (ook niet bij de oude volgens mij).
Is dit echter de enige manier om de vrije slag af te stellen, of kan het ook anders?
Groet Guido