Pagina 1 van 1
raar remprobleem
Geplaatst: za 03 jan 2004, 19:13
door Durk
Medeprikkers,
Vandaag zijn we met de remmen beziggeweest. Ik heb de eerste keer als ik 't pedaal indruk geen remdruk, de tweede keer wel.
Er zit geen lucht in het systeem, en het systeem lekt ook niet, het niveau blijft op peil. Het pedaal voelt goed hard aan (2e keerdus).
We hebben vandaag alle remtrommels afgesteld, opnieuw ontlucht.
Het is nu ietwat beter, ik heb nu de eertste keer wel remdruk, alleen het pedaal zakt dan wel de helft weg.
Wat kan er nog meer mis zijn?
Durk
Re: raar remprobleem
Geplaatst: za 03 jan 2004, 19:22
door menno SIII 88-109 SIIA 88
LUCHT
probeer is een nachtje het pedaal helemaal ingedrukt te houden met een houten balkje.
dat helpt meestal
gr menno
Re: raar remprobleem
Geplaatst: za 03 jan 2004, 19:39
door Martijn ten Broeke
dat heb ik precies het zelfde!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hij is wel door de keuring gekomen.
Re: raar remprobleem
Geplaatst: za 03 jan 2004, 20:20
door Hendrik Blue-Box SIII+RR
Ik hou het ook op lucht, indien de schoenen goed tegen de trommels zijn afgesteld.
Ik begrijp alleen de tip van Menno niet……………
Wat zou er dan moeten gebeuren?
Groet, Hendrik.
Re: raar remprobleem
Geplaatst: zo 04 jan 2004, 11:28
door jo
Het is meestal lucht in de voorremmen, het verschil tussen onder en boven, het klein stukje leiding daar zit het in. Bij andere kan het ook de lucht die door het vullen in de leiding er in is gekomen en dan kan met het pendaal een nacht vasthouden. Want als er lucht in de leidingen zit pers je eerst de lucht samen dan pas de olie, voor de verplaatsing van de remmen.
jo fo "laro"
Re: raar remprobleem
Geplaatst: zo 04 jan 2004, 15:31
door Durk
Jofo,
Ik begrijp uit je verhaal niet precies wat dat 'nacht lang' pedaal indrukken nu gaat oplossen.
het systeem is toch dicht, wat helpt een nacht pedaal indrukken hiertegen? of verplaatst de lucht zich dan naar de remcilinders?
Durk
Re: raar remprobleem
Geplaatst: ma 05 jan 2004, 00:08
door jo
Als je een krik met een dik stuk schuim er tussen op de pendaal klemt tussen de stoel of zo dan blijft de druk op de leiding staan. Zo kan de lucht er uit die in de leiding zit. Trouwens ik pomp de remolie van onder naar boven met een oliekannetje (zo'n smeer kannetje met een slang er op ) dan bij het verste punt beginnen. Voor is dan belangrijk omdat je onder en boven een cilinder hebt en daar moet ook de lucht uit. Het kannetje moet 500cc zijn en er moet wel iemand boven de olie er uit gehaald worden (gebruik wel dot 3 is beter minder vocht).
jo fo "laro" 88 diesel pickup zie smoelen boek