lochemse sleutelmarathon.
Geplaatst: zo 28 dec 2003, 17:31
goeiendag ook
nou hier een verslag van een waterpomp wissel wat iets meer werk is dan geplant.
mijn allerbeste maat jacob die net terug is van 3 maand werken op de grotevaart heeft ook een serie III 88 en die lekte maar steeds water.
dus wij een nieuwe waterslang gemonteerd. maar hij lekte nog steeds.
dus conclusie lager van de ventilator kapot.
zaterdag eerst de schuren opgeruimt.
IIa verplaatst.
en rond 1700 uur begonnen met demonteren waterpomp.
ik had nog een goede waterpomp liggen dusss.
wij druk aan het werk en toen we de waterpomp eraf hadden bleek dat het hier om een militaire ging met maar 7 gaten en ik had er 1 met 9.
das iets minder Maar ik geef nooit op en begon naar een oplossing te zoeken.
als ik nu het binnen werk omwissel......
dus wij voorzichtig alles gedemonteerd en toen kwamen we een hele mooie mecanical seal tegen dus wij alles over gezet en de hele auto weer opgebouwd.
wij netjes alle slangen erop en maar koelvloeistof gieten.
en het kwam er bij de ventilator net zo hard weer uit.
dus na 5 min vloeken weer alles uitelkaar gehaalt.
Wat bleek nu de bronse bus van de militaire heeft een verdikking en sluit daar op af maar de civiele sluit op de onderste deel af. dus je hebt 2 verschillende mecanical seals maar dat kun je bijna niet zien.
het is nu al bijna middernacht maar we houden vol.
toen zijn we gewoon doorgegaan en hebben geprobeerd om de bronsebus over te zetten en dat ging redelijk goed.
dus wij ALLES weer opgebouwd en weer water gevult maar ik denk dat 3 keer een mecanical seal open halen niet echt goed is want hij lekte nog steeds iets water.
dus hebben we besloten om de volgende ochtend naar otto karstens te gaan in zuidlaren om daar een andere te halen. 160 Km verderop
maar het was nu 2 uur s nachts en we gingen nog effe door om het werk opzondag iets te verlichten hebben we alles maar weer netjes uitelkaar gehaalt zodat we later de nieuwe pomp er zo op konden zetten.
het was nu 3 uur en de hele schuur was helemaal netjes opgeruimt met alle onderdelen netjes schoon op een tafel en alle boutjes brandschoon waren.
toen zijn we maar effe een paar uur gaan slapen en s morgens om 9 uur reden we met volvo S80 T6 ( wauw wat een wagen) met een noodgang naar zuidlaren waar we otto bijna wakker moesten maken. daar snel de waterpomp opgehaalt en toen snel naar huis en weer aan het werk.
nu is alles klaar en lekt hij geen water meer.
net nog effe mijn motorblok verder in elkaar gezet en die staat nu helemaal klaar om morgen in BLoodymary ingebouwd te worden.
dus vanavond nog naar het cafe en dan morgen om 8 uur beginnen met Bloodymary aftebouwen.
gr gekke menno
dus s nachts
nou hier een verslag van een waterpomp wissel wat iets meer werk is dan geplant.
mijn allerbeste maat jacob die net terug is van 3 maand werken op de grotevaart heeft ook een serie III 88 en die lekte maar steeds water.
dus wij een nieuwe waterslang gemonteerd. maar hij lekte nog steeds.
dus conclusie lager van de ventilator kapot.
zaterdag eerst de schuren opgeruimt.
IIa verplaatst.
en rond 1700 uur begonnen met demonteren waterpomp.
ik had nog een goede waterpomp liggen dusss.
wij druk aan het werk en toen we de waterpomp eraf hadden bleek dat het hier om een militaire ging met maar 7 gaten en ik had er 1 met 9.
das iets minder Maar ik geef nooit op en begon naar een oplossing te zoeken.
als ik nu het binnen werk omwissel......
dus wij voorzichtig alles gedemonteerd en toen kwamen we een hele mooie mecanical seal tegen dus wij alles over gezet en de hele auto weer opgebouwd.
wij netjes alle slangen erop en maar koelvloeistof gieten.
en het kwam er bij de ventilator net zo hard weer uit.
dus na 5 min vloeken weer alles uitelkaar gehaalt.
Wat bleek nu de bronse bus van de militaire heeft een verdikking en sluit daar op af maar de civiele sluit op de onderste deel af. dus je hebt 2 verschillende mecanical seals maar dat kun je bijna niet zien.
het is nu al bijna middernacht maar we houden vol.
toen zijn we gewoon doorgegaan en hebben geprobeerd om de bronsebus over te zetten en dat ging redelijk goed.
dus wij ALLES weer opgebouwd en weer water gevult maar ik denk dat 3 keer een mecanical seal open halen niet echt goed is want hij lekte nog steeds iets water.
dus hebben we besloten om de volgende ochtend naar otto karstens te gaan in zuidlaren om daar een andere te halen. 160 Km verderop
maar het was nu 2 uur s nachts en we gingen nog effe door om het werk opzondag iets te verlichten hebben we alles maar weer netjes uitelkaar gehaalt zodat we later de nieuwe pomp er zo op konden zetten.
het was nu 3 uur en de hele schuur was helemaal netjes opgeruimt met alle onderdelen netjes schoon op een tafel en alle boutjes brandschoon waren.
toen zijn we maar effe een paar uur gaan slapen en s morgens om 9 uur reden we met volvo S80 T6 ( wauw wat een wagen) met een noodgang naar zuidlaren waar we otto bijna wakker moesten maken. daar snel de waterpomp opgehaalt en toen snel naar huis en weer aan het werk.
nu is alles klaar en lekt hij geen water meer.
net nog effe mijn motorblok verder in elkaar gezet en die staat nu helemaal klaar om morgen in BLoodymary ingebouwd te worden.
dus vanavond nog naar het cafe en dan morgen om 8 uur beginnen met Bloodymary aftebouwen.
gr gekke menno
dus s nachts