Pagina 1 van 1

WIL ER NOU NIEMAND REAGEREN OP MIJN GEBROKEN GLOEIBOUGIE

Geplaatst: wo 24 dec 2003, 23:55
door Keesje met Santa
Ik zit echt met mijn handen in het haar..............
Zie mijn vorige postings

Re: WIL ER NOU NIEMAND REAGEREN OP MIJN GEBROKEN GLOEIBOUGIE

Geplaatst: do 25 dec 2003, 00:12
door The Green NoMud//760|GLE?2??
Sorry, ik hou van liefde en niet van bougies

Jan

Re: WIL ER NOU NIEMAND REAGEREN OP MIJN GEBROKEN GLOEIBOUGIE

Geplaatst: do 25 dec 2003, 00:13
door Aad G
Ik wil wel reageren maar heb niet voldoende kennis in deze.

Als ik de boeken erop nakijk ben ik toch bang dat je de kop eraf moet halen.

Het risico dat er iets achterblijft in je cilinder is natuurlijk vrij groot.

Niet echt een wereldklus, dat geef ik toe.

Re: WIL ER NOU NIEMAND REAGEREN OP MIJN GEBROKEN GLOEIBOUGIE

Geplaatst: do 25 dec 2003, 02:10
door Aad Koene
Kees,

Uitboren en starten zonder gloeibougie.
Het boorsel wordt dan naar buiten geblazen.
Nieuwe gloeibougie erin en gaan met die banaan.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam

Re: WIL ER NOU NIEMAND REAGEREN OP MIJN GEBROKEN GLOEIBOUGIE

Geplaatst: do 25 dec 2003, 08:38
door Aad G
Aad K heeft iets met bananen.

Hij heeft ook gloeibananen in Tinkerbell

Re: WIL ER NOU NIEMAND REAGEREN OP MIJN GEBROKEN GLOEIBOUGIE

Geplaatst: do 25 dec 2003, 10:16
door Aad Koene
Hhmmmm, lekker die gebakken bananen

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam

Re: WIL ER NOU NIEMAND REAGEREN OP MIJN GEBROKEN GLOEIBOUGIE

Geplaatst: do 25 dec 2003, 11:49
door Sirmartin
Dat vindt ik wel erg eng als er nu slijpsel tussen je zuiger en de cilinderwand komt dat er niet uit wordt geblaast of dat bij de eerste slagen al zijn slopende werk doet?

Groet,
Martin

Military Land Rover half-ton SIII diesel FFR 1977 “El Toro”
[people.zeelandnet.nl]

Re: WIL ER NOU NIEMAND REAGEREN OP MIJN GEBROKEN GLOEIBOUGIE

Geplaatst: do 25 dec 2003, 12:32
door watson / boreeli
Tip van flip, na het eruit boren van de gloeibougie, bevestig een felxibelslang of pijpje aan een stofzuigerslang wat in gat past en zuig het slijpsel uit het bougie gat. Kan ook via de verstuiver. Dit ook pas gedaan bij een nieuwe dieselmotor er was bij het afmonteren een ringetje in het spreidstuk gevallen en toen waren we allemaal erg treurig omdat we ook dachten de kop eraf te moeten halen, totdat er mede hobbyist met deze oplossing kwam en echt het werkt. Het was een fijn gehoor / gevoel hoe het ringetje door de stofzuigerslang werdt gezogen.

Re: WIL ER NOU NIEMAND REAGEREN OP MIJN GEBROKEN GLOEIBOUGIE

Geplaatst: do 25 dec 2003, 12:42
door Aad Koene
Martin,

Als de zuigerveren goed sluiten is de kans dat er boorsel tussen de zuiger en de cilinderwand terecht komt zeer miniem.
Eventuele resten boorsel die op de zuiger plakken verbranden bij de eerste de beste ontstekingsslag en vergassen.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam

Re: WIL ER NOU NIEMAND REAGEREN OP MIJN GEBROKEN GLOEIBOUGIE

Geplaatst: do 25 dec 2003, 12:43
door Eric Brinkman
Verstuiver er uit ,verloopje erin met een persluchtslang erop ,zuiger in een stand zodanig dat de kleppen gesloten zijn ,veel vet aan je boor en er voorzichtig een gat in boren en daarna met een linkse conische tap erin draaien en alshet goed gaat heb je dan het draaddeel in je handen.
Succes Eric

Re: WIL ER NOU NIEMAND REAGEREN OP MIJN GEBROKEN GLOEIBOUGIE

Geplaatst: do 25 dec 2003, 12:50
door Eric Brinkman
We gaan de dampkring niet in, boorsel wat vergast ?????

Re: WIL ER NOU NIEMAND REAGEREN OP MIJN GEBROKEN GLOEIBOUGIE

Geplaatst: do 25 dec 2003, 12:52
door bart74
Ik weet niet wat er nog van over is anders zul je er gedeeltelijk in kunnen boren (dus niet er doorheen, anders komt er rommel in je blok) en dan proberen met een LINKSE TAP het restant eruit te draaien.

m.vr.gr.

BartKeesje met Santa schreef:
>
> Ik zit echt met mijn handen in het haar..............
> Zie mijn vorige postings

Re: WIL ER NOU NIEMAND REAGEREN OP MIJN GEBROKEN GLOEIBOUGIE

Geplaatst: do 25 dec 2003, 13:38
door the_dude
Je hoeft in ieder geval niet zo te SCHREEUWEN!!!!.

GRoet,
Martijn
[landrover.mine.nu]

Re: WIL ER NOU NIEMAND REAGEREN OP MIJN GEBROKEN GLOEIBOUGIE

Geplaatst: do 25 dec 2003, 13:55
door Dennis101
Zeker niet het keramische isolatie materiaal wat bij gloeipluggen wordt gebruikt.
Lastige eigenschappen dat spul: keihard, waardoor de boor wegloopt en de schroefdraad kan worden beschadigd. Zeer temperatuur bestendig, waardoor het gezellig in de verbrandingsruimte blijft ronddansen.
Stofzuigen na verpulveren is een optie, maar blijft een gok.

Dennis B.

Re: WIL ER NOU NIEMAND REAGEREN OP MIJN GEBROKEN GLOEIBOUGIE

Geplaatst: do 25 dec 2003, 14:39
door foxhunters Anton
Hoef je niet te schreeuwen.

Lees je eerdere posting, ik heb al een idee geopperd.

Anton

Re: WIL ER NOU NIEMAND REAGEREN OP MIJN GEBROKEN GLOEIBOUGIE

Geplaatst: vr 26 dec 2003, 15:55
door Sirmartin
Ik zat te denken da tdie zuiger veren altijd iets lager zitten dus er zit een ruimte tussen wand en cylinder... nu is een cylinderwand wel erg hard maar toch in theorie zou het kunnen. Cylender kop afnemen is ook een hele hoop werk en wil je liever niet doen.
Het is natuurlijk ook wel mogenlijk om het slijpsel met een magneet te verwijderen omdat de zuiger toch alu is ... misschien zit je dan alleen nog met de cylinderwand.

Martin

Military Land Rover half-ton SIII diesel FFR 1977 “El Toro”
[people.zeelandnet.nl]