Pagina 1 van 1
HULP TEGEN $$$
Geplaatst: ma 22 dec 2003, 11:23
door Serge Xena 110
Hoi 110, dat is het enige dat ik nog niet gedaan heb, maar mijn pomp komt wel vol dus heb ik het idee dat er voldoende diesel naar de pomp komt, wellicht is toch mijn pomp stuk. Van zo`n membraam etc heb ik geen sjoege, wel weet ik dat revisie van de pomp veel meer kost dan een nieuwe kopen !en dan nog is het veel geld.
Ik vrees dat ik voor deze keer een diesel specialist laat kijken naar de toestand, of een HANDIG LRCH LID tegen betaling.
(komt u maar, komt u maar)
dank en tot ziens,
Xena, the (dead) warrior.
(Nijmegen)
Re: HULP TEGEN $$$
Geplaatst: ma 22 dec 2003, 11:24
door Serge Xena 110
ZIE: ONTLUCHTEN DIESEL onderin een andere thread.
Re: HULP TEGEN $$$
Geplaatst: ma 22 dec 2003, 14:13
door The_dude
Hoi Xena,
Misschien heb je hier wat aan.
Ik had een soort gelijk probleem, ik kreeg deze tip van een maat van mij het stond in de handleiding van zijn traktor.
Bij mijn eerste poging tot ontluchten kon ik ook uren pompen en bleef er lucht uit komen. De tip van mij maat was draai de krukas, deze werkt samen met de brandstofopvoerpomp. Als die verkeerd staat kan je niet genoeg vacuum of druk opbouwen. Nadat ik mijn krukas gedraait had was die zo ontlucht.
Hoop dat je er iets aan hebt.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: HULP TEGEN $$$
Geplaatst: ma 22 dec 2003, 14:19
door bart74
heb het hele verhaal niet gelezen.. maar...
Als je de brandstofleiding naar de injectoren opendraait.. en al gedeeltelijk ontlucht hebt.. zou daar diesel uit moeten komen.
heb je ookal ontlucht bij retourleiding??
Mocht de auto dan nog niet starten.. staat er wel spanning of de brandstofpomp? Als daaar geen spanning op staat (nu heb ik het over 200tdi of 300tdi) dan zal de auto niet starten
LET OP: Ik heb het hele stuk niet gelezen dus weet niet over welke diesel het gaat.
m.vr.gr.
BartThe_dude schreef:
>
> Hoi Xena,
>
> Misschien heb je hier wat aan.
> Ik had een soort gelijk probleem, ik kreeg deze tip van een
> maat van mij het stond in de handleiding van zijn traktor.
>
> Bij mijn eerste poging tot ontluchten kon ik ook uren pompen
> en bleef er lucht uit komen. De tip van mij maat was draai de
> krukas, deze werkt samen met de brandstofopvoerpomp. Als die
> verkeerd staat kan je niet genoeg vacuum of druk opbouwen.
> Nadat ik mijn krukas gedraait had was die zo ontlucht.
>
> Hoop dat je er iets aan hebt.
>
> Groet,
> Martijn
> [landrover.mine.nu]
Stand nok brandstof opvoerpomp
Geplaatst: ma 22 dec 2003, 14:55
door 110
De brandstof opvoerpomp bij een 2.5 N/A wordt aangedreven door een nok op de nokkenas.
Zeker is het zo dat indien de nokkenas zo staat dat de nok de brandstofopvoerpomp "geheel indrukt" er met de hand bijna geen, tot geen, brandstof door te pompen is.
Maar dan zou er ook (bijna) geen brandstof uit de pomp/filter komen.
Groet
Re: HULP TEGEN $$$
Geplaatst: di 23 dec 2003, 11:11
door Leo
Dat membraam is normaal gesproken verbonden met de turbo en zorgt ervoor dat
de hoeveelheid ingespoten diesel overeenkomt met de heersende turbodruk....
Een soort acceleratiepomp dus.....Aangezien er bij jou geen turbodruk aanwezig is............
In elk geval lijkt dit mij een onderdeel dat je niet zomaar kunt negeren!