GWT 109 op kenteken zetten
GWT 109 op kenteken zetten
Wie heeft hier ervaring mee ?
Wat moet ik aanpassen voor een grijs kenteken ?
Graag reactie op Wijzerman@hotmail.com
Alvast bedankt,
Jan van Wijngaarden
Wat moet ik aanpassen voor een grijs kenteken ?
Graag reactie op Wijzerman@hotmail.com
Alvast bedankt,
Jan van Wijngaarden
Re: GWT 109 op kenteken zetten
GWT = Gewonden Transport, geloof ik...in ieder geval een ambulance.
Lees het volgende topic maar eens:
[beta.prikpagina.nl]
Dit gaat over de keuring van Victor Ruttens Ambulance. Ik heb de mijne op geel laten keuren (25+)
, dus niet de zorgen gehad.
Zijn problee was het volgende: Alleen de laadruimte voldoet niet aan de eisen voor grijs kenteken, aangezien er zijruitjes in de bak zitten en een te openen ruitje in het tussenschot moet er een groter blok (200x130x20cm) in de laasruimte passen.
Dit betekent dus dat ik de verwarming uit de bak moet gaan slopen om aan deze afmetingen te voldoen. Nu was ik toch al van plan om deze eruit te gaan halen, maar toch.
Succes en groeten,
Bas Wit
series III ambulance 1978
Lees het volgende topic maar eens:
[beta.prikpagina.nl]
Dit gaat over de keuring van Victor Ruttens Ambulance. Ik heb de mijne op geel laten keuren (25+)

Zijn problee was het volgende: Alleen de laadruimte voldoet niet aan de eisen voor grijs kenteken, aangezien er zijruitjes in de bak zitten en een te openen ruitje in het tussenschot moet er een groter blok (200x130x20cm) in de laasruimte passen.
Dit betekent dus dat ik de verwarming uit de bak moet gaan slopen om aan deze afmetingen te voldoen. Nu was ik toch al van plan om deze eruit te gaan halen, maar toch.
Succes en groeten,
Bas Wit
series III ambulance 1978
In dat geval is er maar 1 mogelijkheid indien Jan op grijs wil: zijruitjes dichtmaken.
Indien dan de hoogte van de deuropening tot aan het dak meer dan 25 cm is, en de binnenafmetingen van de laadruimte aan bepaalde maten voldoen, kan de ambulance gezien worden als een kleine bestelwagen met verhoogd dak (vgl. combo, courier) en mag er een tussenschot in van 30 cm (ofwel mag het ruitje open kunnen).
Een alternatief zou zijn camperkenteken.....
Michiel
Indien dan de hoogte van de deuropening tot aan het dak meer dan 25 cm is, en de binnenafmetingen van de laadruimte aan bepaalde maten voldoen, kan de ambulance gezien worden als een kleine bestelwagen met verhoogd dak (vgl. combo, courier) en mag er een tussenschot in van 30 cm (ofwel mag het ruitje open kunnen).
Een alternatief zou zijn camperkenteken.....
Michiel
Of de kachel eruit, of de ramen dicht maken. Bij de eerste geld ook nog dat je een vlakke laadvloer moet hebben van 200cm (vanaf orginele laadvloer.)
mocht je die laadvloer hebben, mag je ook de tussenwant verwijderen. En dat is reuze handig wil je een beetje comfortabel zitten.
(ik maak morgen wel foto's, als Aad of Bowy ze op de pagina wil plaatsen.)
Anton
mocht je die laadvloer hebben, mag je ook de tussenwant verwijderen. En dat is reuze handig wil je een beetje comfortabel zitten.
(ik maak morgen wel foto's, als Aad of Bowy ze op de pagina wil plaatsen.)
Anton
Jan,
Zoals je waarschijnlijk al heb gelezen moest ik een aantal dingen veranderen om de ambu op grijs kenteken te krijgen.
Kies als keuringsstation in ieder geval een station waar geen douane aanwezig is, in mijn geval moest de keurmeester op verzoek van de douane beambte gaan meten. In dat geval moeten of de ruitjes en tussenschot dicht of het kacheltje eruit.
Als je meer informatie wilt kun je me bellen op 06-22500331
Groeten, Victor Rutten
seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"
Zoals je waarschijnlijk al heb gelezen moest ik een aantal dingen veranderen om de ambu op grijs kenteken te krijgen.
Kies als keuringsstation in ieder geval een station waar geen douane aanwezig is, in mijn geval moest de keurmeester op verzoek van de douane beambte gaan meten. In dat geval moeten of de ruitjes en tussenschot dicht of het kacheltje eruit.
Als je meer informatie wilt kun je me bellen op 06-22500331
Groeten, Victor Rutten
seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"