Pagina 1 van 1

Diff-lock

Geplaatst: ma 08 dec 2003, 23:45
door terreintijger
Ik moet eerlijk zeggen, ben sinds vandaag pas actief op dit prikbord, maar ik heb zelden in zo`n korte tijd reacties gekregen van mede-eigenaren van een terreinwagen, en daar heb ik al veel van opgestoken of aan gehad. Te gek jongens, en meisjes natuurlijk :-), bedankt.
Heb ik toch nog een vraagje. De Defender is standaard voorzien van het "pientere pookje", het zogenaamde diff-lock systeem. Nu is mij verteld dat dit systeem niet werkt op een auto met ABS, omdat deze automatisch met Traction Control is uitgerust. Zoals de mijne dus. Is dit waar ? En wat gebeurt er als ik toch het pookje naar me toe beweeg ?

Terreintijger

Re: Diff-lock

Geplaatst: di 09 dec 2003, 08:10
door Hugo
Ik heb ook een Td5 met ABS/ETC en je kunt het pookje probleemloos gebruiken. Of je er in combinatoe met ETC veel aan hebt is een tweede maar het kan geen kwaad. Bij ETC is het volgens mij zo dat er automatisch geremd wordt op het wiel dat sneller draait dan de anderen en het maakt dan niet uit waar dit wiel onder de auto zit. Dif-lock voegt dus volgens mij niets toe maar ik kan me voorstellen dat LandRover geen aparte versnellingsbak kan/wil monteren voor wagen die met ETC worden uitgerust.

Mvrgr, Hugo

Re: Diff-lock

Geplaatst: di 09 dec 2003, 09:01
door Peter Stroomberg
Op het moment van aanzetten van de Difflock werkt de ETC op de voor- en achteras, dus niet op de vier wielen.
De meeste terreinrijders willen de ETC kunnen uitzetten!

Re: Diff-lock

Geplaatst: di 09 dec 2003, 09:16
door Disco
Heren de nieuwe disco heeft weer een difflock.
na wat jaren zonder gereden te hebben,hebben ze onder druk van de klanten tegenwoordig weer een difflock.
Op verschillende side's zijn ombouwsets te vinden.

Dus ik denk dat het difflock wel degelijk de terreinvaardigheid verbeterd,gevoelsmatig zal het nutteloos zijn maar dat merk je pas op het moment dat je je diff echt nodig heb.


Groeten Theo Kaufmann/Disco & RR6X4Carmichael