Pagina 1 van 1

Nissan vs V8

Geplaatst: ma 08 dec 2003, 15:53
door driver110
Haai (*waar? waar?*)

Ik zit met een dilemma.
Ik heb mijn 110 met een Nissan Laurel blok gekocht, maar ben er niet helemaal content mee, zeg maar.
Ik vind dat die te weinig vermogen heeft en slurpt: 1:7
Tevens kan ik gewoon helemaal nergens enig info verkrijgen over dit type blok.
Ik heb al op t prikbord van Nissan.pagina gekeken en een bericht regelmatig geplaatst, maar niemand reageerd

Ik wil erg graag weten wat mijn Turbo-diesel aan PK levert en wat de torque (ben ff het Nederlandse woord kwijt) is en zovoorts...

Het dilemma is: ik heb twee V8 min of meer tot mijn beschikking en twijfel enorm om aankomende zomer mijn Esperanza te voorzien van een harttransplantatie naar ORIGINEEL (!!!) V8.
Maar uiteraard wil ik er alleen maar op vooruitgaan!

Nu weet ik dat er mensen zijn met ook een LaRo die een Nissan motor erin hebben.
Weten jullie toevallig meer technische gegevens van mijn Nissan Laurel 2800 inline, 6 cilinder Turbo Intercooler?
En wie raad mij iets aan?

Ik wil een sterke wagen hebben die redelijk snel is op de weg, goed optrekt en goed in het terrein presteerd.


Vol verwachting klopt mijn hart... Marco

Re: Nissan vs V8

Geplaatst: ma 08 dec 2003, 16:48
door 110
Kijk eens naar het motor type,
LD 28 of RD 28 denk ik (hoewel ik niet weet of die laatste wel met turbo en intercooler kwam, ik dacht het niet).
Het staat op/bij het plaatje met daarop ook je motor nummer.
Dan zoeken op/met Google .......



Succes


P.S.,
werkt je difflock alweer ?

Re: Nissan vs V8

Geplaatst: ma 08 dec 2003, 16:48
door Berry Weijers
Wat staat er momenteel op je kenteken vermeldt?

Dit i.v.m. een eventuele verplichte omkeuring door de RDW.

Qua vermogen zal je er wel op vooruit gaan maar waar heb je groter vermogen voor nodig, in het terrein of op de snelweg?

Met een V8 zal je brandstof verbruik zeker niet minder zijn. Een litertje benzine kost ook een aardige duit meer dan diesel. Om goedkoper uit te zijn met een benzine motor zal je dus wel een zeer zuinige motor moeten vinden.

Groeten,

Berry Weijers
beheerder [Landrover.startpagina.nl]

Re: Nissan vs V8

Geplaatst: ma 08 dec 2003, 16:55
door menno SIII 88 SIIA 88 SIII 109
vergeet niet dat het ombouwen van diesel naar benzine veel werk is.
en de rdw niet te vergeten. wat ik niet weet is als de RDw een auto keurd op brandstof of ze dan de hele auto ook meepakken want dan kun je nog voor meer verrassingen komen te staan.
en als je vaak door het water gaat baggeren moet je wel weten dat een benzine heel vocht gevoelig is.
dus alles effe goed op een rijtje zetten
gr gekke menno en Bloody mary
die zelf zwaar diesel FREAK is

Re: Nissan vs V8

Geplaatst: ma 08 dec 2003, 17:14
door driver110
Hoi hoi!


Nee mijn difflock werkt nog steeds niet, want ik vind het veelste koud om te gaan sleutelen op die kouwe steentjes buiten!
Verder staat er geen type aanduiding op mijn blok, helaas... anders was het wel makkelijker te zoeken op Google.
Ik heb echt al twee volle dagen besteed aan het zoeken van info en wacht op wat reacties van anderen af, tot nu toe vergeefs.

Mijn motor nijgt naar de LD28/ LD280, maar ben er niet zeker van.
Tevens is de kop van mijn motor van een 'normale' 2800 en de onderkant van een Turbo..

t Schiet nie op zo...

Re: Nissan vs V8

Geplaatst: ma 08 dec 2003, 17:37
door driver110
Berry en Menno,

Het verbruik van mijn wagen is nu 1:7, als ik overga op V8 gaat er uiteraard een gas installatie in; dan is het allemaal nog wel te betalen.

Het meer vermogen wil ik op de weg hebben; huidig trek ik niet snel op. Ook in het terrein wil ik meer vermogen hebben, huidig slaat mijn motor nog wel eens af als die het zwaar te verduren krijgt. Zoals we weten is die Nissan niet een werk motor voor in het terrein en die van Land Rover wel.
Ik weet alleen niet hoeveel verschil het uit maakt, daarvoor heb ik dus die gegevens nodig.

Momenteel staat op mij kenteken een diesel vermeld, 6 cil. 60 kw


Marco

Re: Nissan vs V8

Geplaatst: ma 08 dec 2003, 18:11
door Berry Weijers
driver110 schreef:

> Momenteel staat op mij kenteken een diesel vermeld, 6 cil. 60 kw

Dat wordt dus een RDW keuring. Kosten hiervan zijn:

RDW keuring 108,25 euro
Kenteken adminstratie kosten 9,75
Weegkosten 17,00
Conformiteitsverklaring Land Rover Nederland 100,00
Geluidstest RDW Lelystad 330,75

En mogelijk nog een andere keuring in Lelystad vanwege een gewijzigd en hoger vermogen. De RDW zal van te voren geen toezeggingen doen of de Land Rover goedgekeurd zal worden. Reken dus op eventuele herkeuringen en eventueel zelfs een afkeur bijv. door de uitstoot van een V8.

Een gas inbouw zal zo'n 1000 euro kosten.

Groeten,

Berry Weijers
beheerder [Landrover.startpagina.nl]

Damn!?

Geplaatst: ma 08 dec 2003, 18:18
door driver110
zooo heeej Berry,

"steun de Nederlandse schatkist voor de kleine" of zo?!
Da's wel een hele hoop centjes voor een simpele ingreep al zeg ik t zelf?!

Man!!?? Wat een gekkigheid!

Greetz een volslagen versufte Marco

Re: Damn!?

Geplaatst: ma 08 dec 2003, 18:30
door menno SIII 88 SIIA 88 SIII 109
dus dat blijft gewoon diesel tanken
greetz menno

Re: Nissan vs V8

Geplaatst: ma 08 dec 2003, 20:14
door Dennis101
Berry (en anderen),

Ik denk dat in dit geval de geluidstest niet nodig is, het is nl. geen "vreemde" motor, zoals bij Henk met zijn 101 fc wel het geval was.
Waarschijnlijk (wel gezien, maar vergeten) staat op Marco's kenteken nog wel de TGK van de basis van deze wagen vermeld ( in dit geval van een 110 V8 ), dus een CVO hoeft waarschijnlijk ook niet.
Het handigste is om vooraf bij de RDW te informeren, en uit le leggen wat de plannen zijn. Mijn ervaring is dat via een E-mail naar de RDW snel, en duidelijk wordt geantwoord.
Dus misschien valt het allemaal mee.

Dennis B.

Re: Nissan vs V8

Geplaatst: ma 08 dec 2003, 20:45
door Jan-Cor
Waarom geen dikkere Diesel Marco?
En zoals je zelf ook al zegt, zitten er wel turbo onderdelen op, dus zeer waarschijnlijk kun je ook wel een turbo op je blok zetten

(zegt hij die geen verstand heeft van Nissans )

Maar 1 op 7 is geen verkeerde hoor! Ik rij gemiddeld 1:8 in mijn Disco (maar heb geen power tekort). Met de standaard Disco tussenbak was het een stuk rustiger in de tank, draaide ik gemiddeld 1:10 maar nu met de tussenbak van de Defender draait íe veel te veel toeren op de weg

Maar in het terrein is het super!

Succes, JC

Re: Damn!?

Geplaatst: ma 08 dec 2003, 21:27
door SeriousIIa
Je kunt natuurlijk ook nog altijd een kenteken met 8 cilinder "vinden"

Cheers Bowy

Re: Nissan vs V8

Geplaatst: ma 08 dec 2003, 22:17
door foxhunters Anton
Jan-Cor

Er is geen verschil in gearing van een defender bak en disco bak..
Het enige verschil in toeren maakt de bak in de hoge gearing (1:1.4 t.o.v 1:1.2)

Anton

Mogelijke oplossing

Geplaatst: ma 08 dec 2003, 22:25
door Aad Koene
Marco,

Ron heeft nog een Originele 6 cilinder lijndiesel Land Rover motor liggen.
Mogelijk is dit het begin van een oplossing voor jou dilemma.

Informeren kan nooit kwaad en 6 cilnder diesel staat al op je kenteken.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam

Re: Nissan vs V8

Geplaatst: ma 08 dec 2003, 22:36
door Jan-Cor
Anton, dan bedoel ik zeker iets anders? Mijn tussenbak komt van een Defender en deze heeft een andere overbrenging dan een Discovery. Vroeger kon mijn Disco met gemak de 140 km/h halen met normale 205 wielen, nu lukt het me net om de 115 te halen en dan rij ik ook nog eens 4000rpm! Dus ergens zit het verschil, ik weet alleen niet hoe dit dan genoemd wordt.

Groetjes, JC

Re: Nissan vs V8

Geplaatst: di 09 dec 2003, 01:09
door Berry Weijers
Dennis101 schreef:

> Ik denk dat in dit geval de geluidstest niet nodig is, het is
> nl. geen "vreemde" motor, zoals bij Henk met zijn 101 fc wel
> het geval was.

De RDW is inderdaad de enige die dit kan vertellen. Helaas is de ervaring dat ze dergelijke onverwachte zaken nooit van te voren vertellen. Halverwege het proces komen er allerlei nieuwe aangelegenheden langs. Dit is niet erg zolang je er maar op rekent.

Henk werd ondanks de verklaring van Land Rover Nederland over de Land Rover VM diesel naar de geluidstest gestuurd.

Groeten,

Berry Weijers
beheerder [Landrover.startpagina.nl]

Re: Nissan vs V8

Geplaatst: di 09 dec 2003, 10:16
door Jorrit
Hoi JC,

De tussen bakken van de disco en defender zaijn bijna identiek. Het verschil zit hem ik de hoge giering de defenders hebben van wegen hun hoge gewicht en doel als trekpaard te dienen een wat meer trekkende overbrenging 1:4 (de 110's hadden 1:6) en de disco heeft van wegen dat deze meer de functie personenauto heeft een overbrenging die idd iets zuiniger aan diesel en iets rustiger in toeren is. en waar bij je rustig 140 kan rijden. Zo gauw je de auto's in de lage giering zet zijn zijn de over brengingen van bijna alle diesel landrovers (90", 110", 2,25D, 2,5D, defender 200tdi en disco 200tdi) allemaal het zelfde, alle motoren draaien het zelfde aantal toeren bij het zelfde aantal omwentelingen van het wiel..

Groetjes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]

Ps Dus ik snap niet zo goed waarom jij een defender bak heb gemonteerd?

Re: Nissan vs V8

Geplaatst: di 09 dec 2003, 11:21
door Jan-Cor
Nou ja, dan weet ik het ook niet meer, maar ik verneem toch echt een GROOT verschil tussen de beide bakken.

Ik wil jullie dan ook graag uitnodigen om bij een volgend evenement eens plaats te nemen achter het stuur van mijn Disco om het eens te vergelijken.

Groetjes, JC

Re: Nissan vs V8

Geplaatst: di 09 dec 2003, 18:52
door Dennis101
Gisteren even kontakt gehad met Marco, de basis TGK (110 V8) staat bij bijzonderheden vermeld, dus een V8 zal waarschijnlijk weinig problemen geven.
De CVO van Henk is een goedkeuring van LR betreffende de constructie, een TGK van deze setup was er nog niet, een geluidstest is dus niet geheel onlogisch (wel ongewenst). Ergens kan ik het mij wel voorstellen, Henk's 101 diesel is niet bepaald stil te noemen, het blijft zonde geld.

Dennis B.