Pagina 1 van 1
Dieselen
Geplaatst: do 27 nov 2003, 11:49
door Arno
Wie kan mij wat meer vertellen over de verschillende landrover diesels, vermogen, snelheden, trekkrachten en verbruik en wie durft een advies te geven. het zie een 2.25, 2,5 of 200 tdi?
Het gaat over een series III op benzine die ik wil gaan ombouwen en waar moet ik dan allemaal rekening mee houden.
Re: Dieselen
Geplaatst: do 27 nov 2003, 12:43
door RoLandRover
een serie 3 met 200tdi is wel heftig Arno!!
maar bedenk wel dat deze motor je ongeveer
1000 tot 2000 euro gaat kosten, en dan is ie \
nog niet eens duur. heeft 107 pk en is een degelijke diesel
de 2.5 diesel heeft 85 PK en is met het juiste gebruik en
onderhoud een prima motor en voordelig in aanschaf
vorwaarde is bijna wel dat je de motor in een auto kan zien lopen
om te controleren op carter druk. de zuigers willen wel een sgaaan
scheuren te controleren door de turbo slangen en luchtfilter te ckecken op olie
en de vuldop met ontluchtingsslang even los te halen en te voelen naar druk.
de 2.5 diesel is minder kwetsbaar door minder stress door de turbo.
de turbo is pas later op dit blok gemonteerd en dus niet hierop in de eerste instantie op berekend. pk's?? euh ergens in de zestig?
de 2.25 zal de goedkoopste en meest originele oplossing zijn voor de auto.
bedenk wel dat de auto een RDW keuring moet ondergaan!
en afhankelijk van de nu geplaatset motor zul je mischien de steunen
moeten verlassen.
succes,
RoLandrover
ervarings deskundigen gezocht..
Geplaatst: do 27 nov 2003, 14:33
door RoLandRover
Ik heb zelf nog geen motor ombouw gedaan er zijn vast wel ervarings deskundigebn te vinden hier, die iets te zeggen hebben.
en natuurlijk voor Bowy het zal zeggen........
eerst even zoeken!
Re: Dieselen
Geplaatst: do 27 nov 2003, 17:24
door Jorrit
Ik heb juist mijn 110 2,5 n/a omgebouwd naar een 200tdi. Het blok moet je minimaal 2000 euro voor rekenen (dan heb je een discoblok voor een defender blok moet je minimaal 3000 euro rekenen) voor het ombouwe ga je ook snel richting de 1000 Euro als je het zelf doet, ik weet niet of het blok zonder problomen achter je bak past bij de 110 wel (LT 77(s) bak). Ik heb mij laten vertelen dat de 2,5 n/a zo achte je bak past dus dan zal de 200 tdi ook moeten passen, al kom je denk ik wel in de problemen met je versnellingen. Als je er nog serious over na denkt moet je het maar laten weten dan heb ik nog wel foto,s tekeningen, tips enz.
Groetjes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Re: Dieselen
Geplaatst: do 27 nov 2003, 18:08
door LaRo '69
Hoi Arno,
Als mijn 200 eenmaal in plaats van m,n 2.5 die ik je aangeboden heb komt, dan
Wil ik je best bellen zodat je erbij kunt zijn, en kunt zien hoe dat gaat.
Mocht je overigens nog steeds interesse hebben in m'n blok, dan is mijn laatste
prijs € 700,00 als je hem af komt halen.
Als het goed is, heb je de gegevens nog, en ik heb er niet verder mee geleurd.
Dus er zijn geen anderen op de hoogte van het bod wat ik je nu doe.
Laat maar weten of je bij de konversie aanwezig wilt zijn, met een bakske koffie
en een koek.
Groet, LaRo '69. Robert Gerritsen.
Re: Dieselen
Geplaatst: do 27 nov 2003, 18:48
door RoLandRover
Niemand is op de hoogte hoor van dit aanbod!
Re: Dieselen
Geplaatst: do 27 nov 2003, 21:11
door Jan Schober
nee hoor, niets gezien, wat stond er eigenlijk.
Jan Schober
Re: Dieselen
Geplaatst: vr 28 nov 2003, 00:22
door jeroen 109 SIIA
Citaat:
"Dus er zijn geen anderen op de hoogte van het bod wat ik je nu doe."
En die 1437 pageviewers van vandaag dan?
Jeroen 109 SIIA (Die de 1438 pageviewer van vandaag was)