Pagina 1 van 1

HIJ REMT!!!!

Geplaatst: wo 26 nov 2003, 22:40
door Martijn ten Broeke
JAJA,

Ik heb het voor elkaar (door jullie technische kennis), Rudolf remt!! Vanavond weer ontlucht, dit keer op de juiste manier, en het is gelukt. Ik moest ook de remschoenen nog stellen en het werkt!!!

Bedankt, groeten Martijn,
"Rudolf" 109 D 1983

Ps. nu het roken (blauw) nog. (mijn vriendin begint te hoesten binnen en het kattenluikje klappert als ik hem start op de oprit)

Re: HIJ REMT!!!!

Geplaatst: wo 26 nov 2003, 22:50
door menno SIII 88 SIIA 88 SIII 109
he gefeliciteerd man

en dat gehoest valt wel mee
als ik hem start en hij staat met de uitlaat tegen de muur heb ik weer een zwarte wanttekening.
dus eerst 5 meter vooruit duwen en dan pas starten.
gr gekke menno

Re: HIJ REMT!!!!

Geplaatst: wo 26 nov 2003, 22:54
door Martijn ten Broeke
Tja,


Maar volgens mij gebruikt hij dus ook erg veel olie(ik moet ff afwachten heb olie en oliefilter ook vervangen en kijken of het verbruik nu minder is) Dit is het volgende probleempje wat ik wil gaan oplossen, dus als je suggesties hebt..............



Groeten Martijn,
"Rudolf"109 D 1983

Re: HIJ REMT!!!!

Geplaatst: do 27 nov 2003, 00:09
door Aad Koene
Martijn,

de 3 moeren van de dieseldrukpomp losdraaien, de 4 hogedrukleidingen naar de verstuivers losdraaien en de pomp een klein stukje met de klok mee verdraaien.
vervolgens alles weer vastzetten.
Starten en controleren op het roken minder is geworden.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam

Re: HIJ REMT!!!!

Geplaatst: do 27 nov 2003, 01:42
door Yuri
als het olie verbuik hoog is, is het verstellen van het inspuit tijdstip geen oplossing.
mijn ervaring is trouwens dat hij WIT rookt als de pomp te laat staat en ZWART al'ie te vroeg staat.

ik zou dit dus niet als eerste optie gaan proberen.

heb je een apparte vacuum pomp voor je rembekrachtiger of zit die smoorklep nog in op je inlaat pruitstuk? staat'ie optimaal afgesteld/gaat die klep wel volledig open? beste is om dit ding te verwijderen en een v-snaar aangedreven vacuumpomp te plaatsen bv ipv je spanrol.

verder kan het ook goed zijn dat je verstuivers nagekeken moeten worden. dit kan echt dag en nacht schelen mbt rook en prestaties. beste is om nozzles te vervangen maar dan moeten de verstuivers wel weer afgeperst worden mbv een verstuivertester. je kan ook een setje gereviseerde kopen, dan is dit alles voor je gedaan.

succes,

Yuri
SIII 109D (die erg veel wit en zwart gerookt heeft)