Pagina 1 van 1

Voor de liefhebbers

Geplaatst: zo 23 nov 2003, 22:07
door the_dude
Filmpjes van mijn roettende motor
[landrover.mine.nu]

[landrover.mine.nu]

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]

Re: Voor de liefhebbers

Geplaatst: zo 23 nov 2003, 23:32
door Jan Schober
Ja, ik zie het al: duidelijk de thermostaat verkeerd om gemonteerd.

Jan Schober

Re: Voor de liefhebbers

Geplaatst: ma 24 nov 2003, 00:57
door Aad G
nou, is niet ech schrikken hoor

Re: Voor de liefhebbers

Geplaatst: ma 24 nov 2003, 02:28
door Disco
Uche,uche gaat hij momfert de mol(fabeljes krant) heten?

Groeten Theo Kaufmann/Disco &RR6X4Carmichael

Re: Voor de liefhebbers

Geplaatst: ma 24 nov 2003, 09:34
door The_dude
Ach ja landy heeft nog wat last van vocht en verbrand nog wat ander spul maar loopt verder erg netjes.
En op het laatste moment was die lekvrij.
In het begin lekte die diesel en uiteraard olie

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Zal de foto's binnenkort online zetten.

Re: Voor de liefhebbers

Geplaatst: di 25 nov 2003, 00:02
door keesje
Mijne doet dat ook zo, ik heb een diesel van 75 S3 109.
Als ik optrek dan is meer zwart. Ik heb een olieverbruik van 1 op 800. Verder loopt ie heel geod en mooi en rij ik 1 op 7 - 8. Moet ik me nu zorgen maken, Ik haal met kleine bandjes nog wel ruim 90 kms.

Re: Voor de liefhebbers

Geplaatst: di 25 nov 2003, 01:18
door Bob Nonnekens
Nou Martijn,

als dat roken en roeten is dan heb jij een nieuwe benzinemotor en heeft mijn Werkezeltje een versleten dieselmotor (wat dus niet het geval is).

Het suzuki'tje (Alto) van mijn buurvrouw is aan een kant zwart getectyleerd (of zoiets). Zit toevallig juist ter hoogte van mijn uitlaat......

't Werkezeltje heeft lang stilgestaan (2,5 jaar) en de klepsteelseals zijn kennelijk uitgedroogd. In afwachting van voldoende moed om deze in situ te vervangen (Hé Bowy, heb je dit klusje al geklaard en hoe ging het?) heb ik er een 'revitaliser'voor uitgedroogde seals in de olie gegooid (van Comma geloof ik). Duur spul E. 9,= voor een flesje voor 4 liter motorolie in het carter. Moest dus eigenlijk anderhalf flesje in maar dat vond ik te duur. Desondanks veel verschil. Olieverbruik nu teruggelopen van 4l/1000km naar 1,5 l/1000 km en veel minder rook. Seals moeten dus echt vervangen want ik kan die zooi er niet in blijven gieten.

Wie geeft mij moed?

Bob Nonnekens

('t Werkezeltje, SIII 88"Stawag)

Re: Voor de liefhebbers

Geplaatst: di 25 nov 2003, 08:21
door Aad Koene
GO-BOB-GO

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam

Re: Voor de liefhebbers

Geplaatst: di 25 nov 2003, 09:22
door the_dude
Roken en roeten is ook deels veroorzaakt voor het spektakel van het filmpje.
Brandstof en lucht gaat niet synchroon open.
En wat doet een diesel als die niet genoeg lucht krijgt?
Als ik de luchtinlaat verder open zet loopt rookt die amper maar ja wat wil je na zon lange tijd stilstaan.

GRoet,
Martijn
[landrover.mine.nu]