Pagina 1 van 1

het 109 verhaal.

Geplaatst: zo 23 nov 2003, 18:57
door menno SIII 88 SIIA 88 SIII 109
goeiendag ook

zaterdag was dus de dag dat ik mijn "donor"109 ging ophalen.
ik heb een hele grote john deere 6900 met een dieplader en daar ging ik dus vol goede zin de lange rit naar wierden.
we hebben hem met een andere trekker op de dieplader gesleept want de versnellingsbak lag al achterin. en dat reveviseerde dieselblok had nog nooit gelopen.
na thuiskomst heb ik direct het blok eruit gehaalt en op een bok gezet.
op het eerste gezicht zag het blok er niet mooi uit veel oppervlakte roest en alle diesel leidingen en gloeipluggen waren geroest. en het hele blok zat onder bladeren en spinnewebben dus ik ben er met de stoomcleaner overheen gegaan
ik had er niet zoon goed gevoel bij maar dat wel snel anders want
ik haalde de olie peil stok eruit en toen ik zag wat er aan zat werdt ik helemaal gelukkig. Het blok was helemaal afgevult met nieuwe GELE olie.
dus ik direct de drukgroep en de koppelingsplaat eraf gehaalt en ook die waren SPLINTER nieuw. toen heb ik de kleppendeksel gedemonteerd en de gloeipluggen eruit gehaalt en een grote scheut diesel door de gloeipluggaten laten stromen.
een dop 3/8 op het vliegwiel en maar draaien.
Hij ging zo prachtig rond de tuimelaars springde vrolijk op en neer en bij ieder slag hoorde ik een prachtige lucht golf uit de gloeipluggaten komen.
dus morgen ga ik de waterpomp helemaal los halen en schoonmaken.
verder nieuws volgt maar ik heb er alle vertrouwen in.
gr gekke menno

Re: het 109 verhaal.

Geplaatst: zo 23 nov 2003, 19:41
door menno SIIA88 SIII88 SIII109
heheei gekke menno leuk verhaal man
haha mooi

Gr gekke Roy

ps
k had er niet zoon goed gevoel bij maar dat wel snel anders want enz.
( tussen dat en wel moet nog werdt tussen foutjuhh )menno SIII 88 SIIA 88 SIII 109 schreef:
>
> goeiendag ook
>
> zaterdag was dus de dag dat ik mijn "donor"109 ging ophalen.
> ik heb een hele grote john deere 6900 met een dieplader en
> daar ging ik dus vol goede zin de lange rit naar wierden.
> we hebben hem met een andere trekker op de dieplader gesleept
> want de versnellingsbak lag al achterin. en dat reveviseerde
> dieselblok had nog nooit gelopen.
> na thuiskomst heb ik direct het blok eruit gehaalt en op een
> bok gezet.
> op het eerste gezicht zag het blok er niet mooi uit veel
> oppervlakte roest en alle diesel leidingen en gloeipluggen
> waren geroest. en het hele blok zat onder bladeren en
> spinnewebben dus ik ben er met de stoomcleaner overheen gegaan
> ik had er niet zoon goed gevoel bij maar dat wel snel anders
> want
> ik haalde de olie peil stok eruit en toen ik zag wat er aan
> zat werdt ik helemaal gelukkig. Het blok was helemaal
> afgevult met nieuwe GELE olie.
> dus ik direct de drukgroep en de koppelingsplaat eraf gehaalt
> en ook die waren SPLINTER nieuw. toen heb ik de kleppendeksel
> gedemonteerd en de gloeipluggen eruit gehaalt en een grote
> scheut diesel door de gloeipluggaten laten stromen.
> een dop 3/8 op het vliegwiel en maar draaien.
> Hij ging zo prachtig rond de tuimelaars springde vrolijk op
> en neer en bij ieder slag hoorde ik een prachtige lucht golf
> uit de gloeipluggaten komen.
> dus morgen ga ik de waterpomp helemaal los halen en
> schoonmaken.
> verder nieuws volgt maar ik heb er alle vertrouwen in.
> gr gekke menno

Re: het 109 verhaal.

Geplaatst: zo 23 nov 2003, 19:51
door menno SIII 88 SIIA 88 SIII 109
hey buurman je moet mijn naam wel uit je comp halen en je eigen naam eronder zetten

gr gekke menno

Re: het 109 verhaal.

Geplaatst: zo 23 nov 2003, 20:44
door Aad G
Lekker gevoel nietwaar ?