hoofdsteun verwijderen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jan Kok

hoofdsteun verwijderen

Bericht door Jan Kok »

Beste lezers,

Ik wil in mijn Defender uit 1993 stoelhoezen over mijn stoelen doen. Maar hoe krijg ik de hoofdsteunen los uit de rugleuning? Op de prikkersCD kan ik het niet vinden, (ik zal er wel overheen hebben gekeken).
Graag jullie verlossend antwoord.
groeten, Jan Kok
Jan Kok

Re: hoofdsteun verwijderen

Bericht door Jan Kok »

Weet nou niemand dit?
110

Bericht door 110 »

Hard trekken.
Tenminste dat werkt bij mijn hoofdsteunen.

Onder aan de steun (in de stoel) zitten twee "pennetjes" die door een veer naar buiten geduwd worden en de hoofdsteun borgen in de houder in de stoel.

Als het goed is worden die "pennetjes" naar binnen geduwd als je de hoofdsteun met gepast geweld naar boven trekt.
Ik heb zelf echter (omdat het geweld dat ik toe zou moeten passen me niet meer gepast leek) een keer de achterkant van de stoel losgemaakt (voorzichtig, en van onderaf) en toen met een waterpomptang de "pennetjes" naar binnen geduwd (ze steken zijdelings uit de steun).

Succes
SIII88 Ducktarie

Bericht door SIII88 Ducktarie »

Bij mij zitten die hoofdsteunen aan de achterkant van de stoel met een plaat vastgebout.

Grtz,
Arie
Iris

Bericht door Iris »

Als het je ooit lukt Jan wil je het dan ook even zeggen en vooral hoe het je dan gelukt is
ik had dus op Billing een setje hoezen gekocht maar zat met het zelfde probleem,ik heb toen het gat van de hoofdsteun groter gemaakt en er overheen geschoven en later weer met klitten band netjes dicht gemaakt
nou heb ik nog een setje liggen en die wil ik er nu eigenlijk overheen doen vandaar dat ik erg benieuwd ben of het je lukt

Iris
Nipper90
4Bessie
Plaats reactie