revisiebak

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Michiel

revisiebak

Bericht door Michiel »

De versnellingsbak en tussenbak van mijn 110 V8 vertonen sporen van slijtage. De synchronisatie wordt slecht, en er zit vrij veel speling in de transmissie.
Zelf reviseren werd me afgeraden door een voormalige werkplaatschef van een (falliete) Land Rover dealer, ivm. de benodigde speciale delen om e.e.a. te demonteren. Vooral de in het huis geperste assen zouden voor problemen kunnen zorgen.
Zijn er mensen op deze lijst die ervaring hebben met het zelf reviseren van deze bakken (LT85 "Santana" en LT230), dan wel met goede en betaalbare revisiebedrijven?

Ik ben zelf al aan het rondneuzen, en verbaasd over het prijsverschil tussen bedrijven in Engeland (Paddock) en Nederland voor revisiebakken.

Michiel
Chris

Re: revisiebak

Bericht door Chris »

Dat prijsverschil wordt volgens mij veroorzaakt door verzendkosten (ook van je in te ruilen bak naar de UK). Ron Wageman uit Blokzijl doet veel bak-revisies. Het meest practisch (en goedkoper, naar mijn mening) is om een ruilbak bij bijvoorbeel AutoRega in Ede te kopen.

Lees mijn bak-belevenissen op [www.opwielen.nl] onder 'de grote klus'

gr, Chris Visser
www.opwielen.nl
Michiel

Re: revisiebak

Bericht door Michiel »

Hartstikke bedankt voor de tip, ikga eens informeren.

En ook nog mbedankt voor het uit het zand trekken van m'n Laro in Rhederlaag, je hebt me leuk op de foto staan op je website....

Michiel
www.planet.nl/~world.traveller
Plaats reactie