Nu weet ik het zeker, de visco koppeling van mijn Range TDi '95 zit vast. Ik heb kunnen vergelijken met ene van '90. Op zicht lijkt het dezelfde tussenbak te zijn en ik heb nog een Range Rover VM TD staan van '90 die over kop is gegaan, maar met goede mekaniek, dus die kan zijn visco koppeling afstaan.
maar wat is nu het meest wijs; De volledige tussenbak verwisselen, wetend dat de hoofdbakken verschillend zijn. Of enkel de visco er uit halen.
In het laatste geval, is het een "straight forward" jobke of moet ik me aan 't een en 't ander verwachten? (speciaal gereedschap,..)
Niet dat ik niet handig ben maar ik kan mijn werkpaard niet lang missen.
Groeten,
Willy
RR Visco koppeling.
Re: RR Visco koppeling.
Willy,
Als de tussenbakken werkelijk identiek zijn (goed controleren en nameten, dus ook de verbindingsassen en tandwielen)zijn ik alleen de bakken verwisselen.
Vervang, als je het toch uit elkaar hebt liggen, de oliekeerringen.
Het zou zonde zijn als die naderhand gaan lekken.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Als de tussenbakken werkelijk identiek zijn (goed controleren en nameten, dus ook de verbindingsassen en tandwielen)zijn ik alleen de bakken verwisselen.
Vervang, als je het toch uit elkaar hebt liggen, de oliekeerringen.
Het zou zonde zijn als die naderhand gaan lekken.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Re: RR Visco koppeling.
Let wel op!!!!!! een visco bak heeft ook een andere cardan aan de voorzijde!! (korter geloof ik)