Pagina 1 van 1

carburateurs loshalen op 110 V8

Geplaatst: di 11 nov 2003, 18:33
door Michiel
Om mijn auto goed afgesteld te krijgen op LPG (en ook op benzine trouwens) moeten de veerbelaste klepjes die in de gaskleppen van de SU carburateurs zitten vastgesoldeerd of gelijmd worden (advies van IWEMA LPG).
Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik krijg met geen mogelijkheid de carburateurs los. De moer die aan de achterzijde onder de bedieningselementen zit krijg ik niet losgedraaid.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of die weet wat voor gereedschap a(nders dan een bijl of een slijptol) je hiervoor nodig hebt?

De klepjes dichtlijmen zelf is geen probleem, de carburateur hoeft niet uit elkaar. Het gaat alleen om het loshalen.

Iemand suggesties?

Michiel
www.planet.nl/~world.traveller

Re: carburateurs loshalen op 110 V8

Geplaatst: wo 12 nov 2003, 16:09
door Martin Spiering
ik heb een LPG installatie gekocht bij GMS (Ik vond Iwema te duur) voor mijn 110 V8. Deze firma heeft een pakket ontwikkeld voor Rover V8 motoren. Er zitten twee gasmengstukken tussen deluchtinlaatbochten en de carburateurs. Ik heb de zaak gewoon keurig af kunnen stellen zonder dingen vast te lijmen of te solderen en de wagen start en loopt prima. Misschien moet je eerst eens proberen af te stellen voor je iets definitief aan je carburateurs wijzigd?

Re: carburateurs loshalen op 110 V8

Geplaatst: wo 12 nov 2003, 17:02
door Michiel
Martin,

Bedankt voor je reaktie.
Afstellen hebben we al gedaan. De motor loopt er op zich goed op, alleen bij stationair toerental en net daarboven loopt het nog niet helemaal lekker. Het duurt ook vrij lang voor de motor reageert op het gaspedaal. Dit is zowel op gas als op LPG. Toen de LPG-installatie goed was afgesteld (gasmeter in uitlaat), bleek het stationaire toerental te hoog te worden. Dit is tijdelijk teruggeregeld, maar lijkt afkomstig van een te grote luchtopbrengst door de versleten klepjes.

Bij de rdw-keuring kwam de auto ook glansrijk door de uitlaatgastest heen.

Ik denk ook dat het uit kan maken wat de km-stand van de auto is (bij mij nu boven de 150.000 km), oftewel de mate van slijtage van de diverse delen. Verder heb ik het idee dat die klepjes niet in elke SU carburateur zitten.
Mijn 110 komt uit zwitserland en is ook voorzien van een luchtomloopsysteem naar de uitlaat. Als je verder in het werkplaatsboek kijkt, is er ook niets te vinden over deze klepjes. Er bestaat dus de mogelijkheid dat ze in jouw carburateurs niet aanwezig zijn.

Groetjes,

Michiel