Nieuweling!!!!probleem 24->12 VOLT OPGELOST
Geplaatst: do 06 nov 2003, 21:09
Hellaro,
Een tijd terug heb ik bovenstaand probleem op de prikpagina gezet. Waarbij door de vorige eigenaar wat geknoeid is met de stroom bij het inbouwen van een 2.5 ltr diesel in een lightweight.
Ik hoorde diverse malen het geheel om te bouwen naar 12 Volt. Nu inmiddels een hele tijd later, zijn we tot de ontdekking gekomen dat:
-de gloeibougies geen 24 V zijn, maar de weerstand (die standaard voor de gloeibougies zit) niet goed was aangesloten (allebei aan de bovenste bevestiging)
-deze weerstand nog gewoon werkte en dus de gloeibougies nu 12 V krijgen
-alleen het brandstofklepje (fuel cut off) 12 volt mocht hebben
-het hele probleem is opgelost door een omvormer ertussen te zetten voor dat ene kleine brandstofklepje
En nu zijn wij dus weer gelukkig met onze 24 Volts lightweight, die nu (als het goed is) geen accuproblemen meer zal vertonen. EN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! we hebben tegenwoordig zelfs een radio!!!! En nu we dan toch een omvormer hebben die tot 10 A. gaat, gaan we nu ook maar een paar lampen erbij hangen.
TOT SLOT willen wij straks meer gaan terreinrijden, maar wilden we graag een rolbeugel bestellen, maar het blijkt dat ze die niet standaard hebben voor de series. Hebben jullie misschien een adresje als je ze niet zelf wil maken en dus de aansprakelijkheid ook bij de leverancier wil houden??? Heb al gezocht onder oude topics, maar zie nergens eventuele leveranciers.
Groetjes Sjantie
Een tijd terug heb ik bovenstaand probleem op de prikpagina gezet. Waarbij door de vorige eigenaar wat geknoeid is met de stroom bij het inbouwen van een 2.5 ltr diesel in een lightweight.
Ik hoorde diverse malen het geheel om te bouwen naar 12 Volt. Nu inmiddels een hele tijd later, zijn we tot de ontdekking gekomen dat:
-de gloeibougies geen 24 V zijn, maar de weerstand (die standaard voor de gloeibougies zit) niet goed was aangesloten (allebei aan de bovenste bevestiging)
-deze weerstand nog gewoon werkte en dus de gloeibougies nu 12 V krijgen
-alleen het brandstofklepje (fuel cut off) 12 volt mocht hebben
-het hele probleem is opgelost door een omvormer ertussen te zetten voor dat ene kleine brandstofklepje
En nu zijn wij dus weer gelukkig met onze 24 Volts lightweight, die nu (als het goed is) geen accuproblemen meer zal vertonen. EN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! we hebben tegenwoordig zelfs een radio!!!! En nu we dan toch een omvormer hebben die tot 10 A. gaat, gaan we nu ook maar een paar lampen erbij hangen.
TOT SLOT willen wij straks meer gaan terreinrijden, maar wilden we graag een rolbeugel bestellen, maar het blijkt dat ze die niet standaard hebben voor de series. Hebben jullie misschien een adresje als je ze niet zelf wil maken en dus de aansprakelijkheid ook bij de leverancier wil houden??? Heb al gezocht onder oude topics, maar zie nergens eventuele leveranciers.
Groetjes Sjantie