Pagina 1 van 1
lightweigt serie IIa of serie III
Geplaatst: do 06 nov 2003, 18:25
door crazy mud 88"
Hallo prikkers,
Een vriend mij van heeft een lightweigt op het oog uit 1972,
Zelf heb ik een civiele 88" uit datzefde bouwjaar, vandar dat hij me vroeg mee te gaan kijken.
De koplampjes van het beoogde exemplaar zitten al boven de wielkasten en niet meer in de gril.
Maar het dashbord ziet er zo serie II achtig uit, is dit in de militaire versies nooit aangepast of hebben we te maken met een bij elkaar geraapt zooitje?
We vragen ons af of dit een serie IIA is of een serie III, met name de versnellingsbak van de serie III zouden we wel een voordeel vinden.
wie kan ons uit de droom helpen, ik mhoor graag van jullie.
Re: lightweigt serie IIa of serie III
Geplaatst: do 06 nov 2003, 19:01
door foxhunters Anton
Serrie II lightweight zijn gebouwd vanaf eind 68 tot 70.
totaal 3000 stuks gebouwd waarvan de eerste 1400 met de koplampen in het midden. de rest als Serie III met de koplampen in de spatborden.
Vanaf 71 zijn alle als series III gebouwd met lampen in spatbord en S III vernellingsbak.
Eigenlijk zijn de eerste Series III pas in 72 uit de fabriek gerold, omreden van de introductie van de civiele series III en een nog af te maken order van Series II light weight.
bijna alle lightweights zijn op benzine, Het nederlandse leger bestelde meer als 2000 in diesel uitvoering. (samen met Denemarken)
totaal zijn er tot ' 85 ongeveer 17000 gebouwd.
groetjes Anton
Re: lightweigt serie IIa of serie III
Geplaatst: do 06 nov 2003, 20:33
door peter
zelf heb ik twee leger LR. zouden bj.72 en bj.74 zijn en allebei zijn het toch serie llA. test de bak gewoon door een stukje te rijden je merkt vanzelf of je moet dubbelklutsen
lightweight hardtop ?
Geplaatst: do 06 nov 2003, 20:40
door Lompe Bak Man!
Over lightweights gesproken. Past een standaard 88" hardtop ook op een lightweight ?
Re: lightweigt serie IIa of serie III
Geplaatst: do 06 nov 2003, 21:26
door Aad Koene
Het dashbord van de LightWeights is nooit aangepast, dus die van de Series IIa en de Series III zien er hetzelfde uit.
Zoals Anton al zei kun je het aan het schakelen merken, de IIa`s zijn op de eerste twee versnellingen niet gesynchroniseert.
Echter de laatste IIa hebben al een Series III bak eronder zitten evenals mijn IIa Stawag (civiel).
Wat de opbouw betreft pas een 88" hardtop er met enig opties aanpassen op.
Een LW is iets smaller dan een 88" waardoor de hardtop aan beide zijden 1 cm uitsteekt.
Door dit te verkleinen naar 5 mm valt het niet op en past de achterdeur er ook nog gewoon in.
Succes,
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Re: lightweigt serie IIa of serie III
Geplaatst: vr 07 nov 2003, 10:26
door SirMartin
Hier heb je wat foto's van mijn lightweight SIII kan je de binnenkant zien voor vergelijk.
[people.zeelandnet.nl]
groet,
Martin
Re: lightweight hardtop ?
Geplaatst: vr 07 nov 2003, 10:34
door SirMartin
Ja opzich moet een standaard 88 hardtop op een lightweight kunnen. Je zit alleen even met de montage boven het voorraam en de deurhensels van de achterdeur. Je moet dus wel een beetje handig zijn om het inmekaar te knutselen. De lightweight is wel ongeveer 10cm smaller dan de gewone 88 maar dat komt vooral door de bolling onder de zijramen dus vanaf boven de bolling moeten de maten hetzelde zijn.
Ikzelf zit er ook nog steeds over na te denken om er een hardtop op te zetten maar vindt het cabrio ook wel erg leuk en de huif is eigenlijk orgineel voor mijn auto.
Groet,
Martin
Re: lightweigt serie IIa of serie III
Geplaatst: vr 07 nov 2003, 11:20
door crazy mud 88
Bedankt voor alle reactie,
Inderdaad het is een serie IIA, inmiddels hebben we hem gekocht en waarschijnlijk kom ik wat vaker op de prikkerspagina met (domme) vragen over verschillen tussen civiel en militair.
Peter
Re: lightweigt serie IIa of serie III
Geplaatst: vr 07 nov 2003, 13:40
door jo.
een niet gestelde vraag is een domme vraag, alle andere zijn vragen die je slimmer maken en zijn daarom nooit dom.
jo fo