Pagina 1 van 1

versnellingsbak 110

Geplaatst: do 06 nov 2003, 14:29
door Antoine Jans
Mijn versnellingsbak is stuk. Dit betekent revisie van de bak of montage van een gereviseerd exemplaar. Daarnaast nog wat rommelen in tussenbak. Dit kost allemaal een klein vermogen, en dat kan ik er momenteel niet aan besteden.

Wie heeft er adviezen? Wie heeft er een goede bak of verwante onderdelen (gebruikt, gereivseerd of nieuw...) te koop? Bij wie moet ik wezen voor arbeid en / of onderdelen?

Alle advies is van harte welkom.

Groeten,

Antoine

Re: versnellingsbak 110

Geplaatst: do 06 nov 2003, 14:45
door driver110, Marc
wat voor versnellingsbak heb je Antoine?

Re: versnellingsbak 110

Geplaatst: do 06 nov 2003, 14:46
door Antoine Jans
Oh ja... Nummer heb ik niet bij de hand. 110 uit 1987, 2.5 diesel 5-bak, ex UK-leger in Duitsland

Re: versnellingsbak 110

Geplaatst: do 06 nov 2003, 15:41
door Chris
..is het toevallig die blauwe die bij GetVisual in A'foort staat? da's pas echte bak-soep, zeg maar...

Ik zit (denk ik) in een vergelijkbaar schuitje, bij mij zijn het versleten spiebanen op de uitgaande as v.d bak en de groeven van het ongevangende tandwiel van de T-bak. Een nieuw (cross-drilled) tandwiel kost ong 135,- ex + 2 lagers en wat pakkingen en is vrij makkelijk zelf te vervangen. Die as is de hoofdas en vervanging daatrvan is zo veel werk dat je beter de bak kunt ruilen voor een revisiebak: via ReGa uit UK voor 850 euro ex. (ja, een hele sloot geld, helaas)

Chris Visser
www.opwielen.nl
'89 110 ex-mariniers

Chris!

Geplaatst: do 06 nov 2003, 15:50
door driver110, Marc
Leuke site van je!
Zag dat je vliegert... welke wings heb jij?
Zag ze niet terug op de foto's....

Re: Chris! (off topic)

Geplaatst: do 06 nov 2003, 16:17
door Chris
met 30m lijn is het óf het mannetje, óf de vlieger op de foto. De sprongetjes zijn gemaakt met mijn nasawing nr uhm, 210. Ik heb inmiddels iets groeters, een Rowdy van Rhombus (4lijns matras), van 4,5 m2, goed voor jumps van 6-8m ver: dat is een complete work-out in 30 minuten..

Eigenlijk ook zou ik wat aandacht moeten besteden aan de andere delen van de site, en niet alleen het LoRa-deel.

chris

Re: Chris! (nog steeds off topic)

Geplaatst: do 06 nov 2003, 16:28
door driver110, Marc
hmm.. okee...
Leuke vliegers...
Ikzelf heb maar een simpele twee lijns en wou dat ik een grote matras kon veroorloven
Toen ik de mijne kocht, was ik heel enthousiast, maar raakte er snel op uit gekeken omdat andere grotere hadden; size does matter, zullen de dames zeggen, hahahahaa...
Ik zou een grotere willen en een buggy of een plank; het echte werk; of een matras om te jumpen!!!
Geweldig! Woon je in de buurt?
Ik in Alkmaar.

Re: Chris! (nog steeds off topic)

Geplaatst: do 06 nov 2003, 16:59
door Chris
Ik woon in Renkum (bij Arnhem)..

Het wordt als zo vaak gezegt: een Landrover bezitten betekent keuzes maken. Voor mij geld dat ook, het wordt van alles een beetje; 2e hands buggy, een vlieger uit de C-quad-prijscategorie (goed genoeg maar niet te duur) en voor wat betreft de auto: zo veel mogelijk zelf doen, en goed zoeken naar alternatieven.

Blijft er 1 probleem over: tijd!!
-4 weken geleden voor 't eerst van 't jaar gevliegerd
-3 weken geleden voor 't eerst van t jaar wezen terreinrijden
- die model-auto heb ik al een jaar niet aangeraakt
- ik heb laatst een flipperkast bemachtigd waarvan het geluid het niet doet (wel erg leuk)
- net klaar met klussen aan het huis, nu de detail-afwerking nog.
Volgende week een weekje vakantie (eindelijk), waarschijnlijk een paar dagen uitwaaien op Texel....(vlieguruh.. en wat quality-time met m'n vriendin, natuurlijk). maar dan moet eerst de auto weer in elkaar.

Re: versnellingsbak 110

Geplaatst: do 06 nov 2003, 17:03
door 110
Chris,

kan die bak niet goedkoper ?
Ik kom met een beetje zoeken wel goedkopere bakken tegen in de UK.
Zo'n 600,00 Euro ex.
Of maakt het transport het zo duur ?



Groet

Re: versnellingsbak 110

Geplaatst: do 06 nov 2003, 18:17
door Chris
Ik ontdekte het euvel op vrijdag de 24e (na een week sleutelen aan t-bak en motor)en moest snel een goede bak hebben om weer te kunnen rijden (geen 2e hands zonder garantie). Rega kwam met een goede prijs, en zou de bak op donderdag 30 okt binnen krijgen (zodat ik in het volgende weekend de boel mooi af kon ronden). Helaas was op zaterdag de bak er noeg niet, zou maandag worden (ook goed, doen we eerst dat tandwiel in die T-bak). Het werd maandag: "tja, ik snap niet waar die bak blijft, hij zal morgen echt wel komen"... niet dus. Gistermiddag is de bak dan eindelijk gekomen. Achteraf had ik inderdaad net zo goed zelf uitgebreid kunnen zoeken en een bak op kunnen laten sturen uit de UK, al denk ik dat de verzendkosten flink hoog geweest zouden zijn.

Re: versnellingsbak 110

Geplaatst: do 06 nov 2003, 19:53
door 110
Tsja,

ReGa.
Mijn bedrijf is het niet.


Succes

Wisselgeld

Geplaatst: do 06 nov 2003, 21:12
door Aad Koene
Heren,

letten jullie erop dat het afrekenen van de revisiebak uit Engeland er iets anders uitziet dan alleen maar het prijskaartje.

Als je een revisiebak besteld in Engeland is de gegeven prijs inclusief de door jou in te leveren oude bak.
De betalingen lopen als volgt:
- factuur voor geleverde revisie bak + statiegeld ruilbak + transportkosten
- je oude bak moet je op eigen kosten opsturen naar de leverancier
- pas na ontvangst van jou oude bak en controle of er niets ontbreekt wordt het statiegeld teruggestort (en als je pech heb wordt er een bakcheque aan toonder per post gestuurd wat weer geld kost om die verzilverd te krijgen)

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam

Re: Wisselgeld

Geplaatst: do 06 nov 2003, 23:14
door 110
Is mij bekend,
en uitermate gebruikelijk bij dit soort onderdelen.

Edoch bedankt,


Groet

Re: Wisselgeld

Geplaatst: do 06 nov 2003, 23:22
door Aad Koene
Chris,

Het is inderdaad gebruikelijk bij dit soort artikelen en ik weet dat jij ervan op de hoogte bent maar iemand die het niet weet zou zich er behoorlijk in kunnen verslikken als de 1e faktuur binnenkomt met een aanzienlijk hoger bedrag dan vermoed werd.
Ook door de verzendkosten van de ruilbak wordt de prijs uiteraard hoger dan het prijskaartje bij de leverancier.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam

Re: Wisselgeld

Geplaatst: vr 07 nov 2003, 10:02
door Chris
Ik had op die vrijdag twee 2e hands 'gevonden', die kostten 800 euro (incl inruil), revisie bij Ron W kwam op ruim 1100 euro, net als een ruilblok bij Budget. De prijs van Rega was daardoor het meest interessant, dat wachten hadden ook zij niet voorzien, en neem ik graag op de koop toe. Mij hoor je niet klagen over één van bovenstaande bedrijven.

De bak is inmiddels binnen, dus dat wordt zaterdag sleutelen!!!