Pagina 1 van 1

Duitse import 130

Geplaatst: di 04 nov 2003, 00:26
door Roberto
Weet iemand wat dit betekend ----LKW -Zulassung (K36)---
Kan ik een dergelijke wagen zo naar de RDW brengen????
Zonder deze door b.v. DAANS om te laten bouwen.
Groet,
Roberto

Re: Duitse import 130

Geplaatst: di 04 nov 2003, 00:45
door Gert-Jan
LKW Zulassing krijg je in DE indien je meer dan 3500 kg kan trekken. Voordeel voor onze oosterburen is dat ze dan maar euro 150 aan belasting per jaar betalen en niet zo als in dit door autorijders gesubsidieerde Nederland per maand! Een 130 invoeren is volgens mij niet zo eenvoudig, dat is al eens eerder een onderwerp geweest. Volgens mij moet er wel het eea aan gebeuren. Met mijn110 had ik geen problemen en ging ik inderdaad zo naar de RDW. Let er wel op datje de juiste papieren hebt indien ie van 1998 of jonger is.

Succes!

Gert-Jan
LR110 TREKtor

Re: Duitse import 130

Geplaatst: di 04 nov 2003, 08:58
door Jurjen
Het invoeren van een 130 is niet moeilijk, maar hem op grijs kenteken krijgen wel. Een 130 voldoet niet aan de fiscale eisen t.a.v. de maat. Ombouw kan, er zijn verschillende manieren. Van Iersel deed dit op grotere schaal , maar vorig jaar heeft zijn manier van ombouwen (dacht ik) langere tijd stilgelegen omdat onduidelijk was of het volgens de wet allemaal klopt.
Ik heb ook wel gehoord over verplaatsing van de as, vervolgens TUV verkrijgen in Duitsland, en dan laten keuren bij de RDW
Jurjen

Re: Duitse import 130

Geplaatst: di 04 nov 2003, 10:23
door Disco
Volgens mij is de 130 zoals in nl verkocht de enige ter wereld. hij werdt geproduceerd door de specialdivision van Landrover
Onze 130 heeft een wielbasis van 129 inch en de rest van de wereld 127 inch.

Theo Kaufmann/Disco

Re: Duitse import 130

Geplaatst: di 04 nov 2003, 11:22
door Ernst-jan & Moose130"
vandaag de dag wordt deze 130"met steekas 129"ook niet meer gemaakt voor NL
kan je er nog eentje kopen op grijs ned.kent moet je het doen.
anders eentje laten omdouwen wat een hoop geld en tijd kost
als je hem op geel zet betaal je de hoofdprijs(ik dacht iets van 450.- euro p.j.).

succes
Ernst-jan & Moose130"(wel op grijs kent.+ 23 euro p.m. wegenbelasting)

Re: Duitse import 130

Geplaatst: di 04 nov 2003, 11:52
door Gert-Jan
450 euro pj... was dat maar waar...voor mijn 110 betaal ik al 350 euro per kwartaal aan de overheid en hiervoor krijg ik niet betere off road faciliteiten in NL ().

groet,

Gert-Jan
LR110 TREKtor (op geel voor de prijs van goud, maar wel volgend jaar met zonnepaneel)

Re: Duitse import 130

Geplaatst: di 04 nov 2003, 12:58
door Ernst-jan & Moose130
oeps,dat is gewoon niet meer leuk Gert-jan.
dan werk je haast alleen nog maar voor je auto.
hihihi,jij liever als ik.

Ernst-jan & Moose130