Dieselprobleem Tinkerbell 100% opgelost
Geplaatst: vr 31 okt 2003, 22:37
Het laatste stukje van de brandstoftoevoerpuzzelwerkstuk (zo die is er uit, 3x woordwaarde en een droge keel) is eindelijk opgelost.
Nadat de brandstoftoevoerpomp (2x woordwaarde) vernieuwd was een de brandstofaanvoerleidingen (2x woordwaarde) vernieuwd waren bleef er nog een klein stukje van het brandstof probleem over.
`s Morgens en `s middags als Tinkerbell een paar uur stil had gestaan kwam er steeds tijdens het starten een luchtbel in de brandstofleiding.
Nadat er ontlucht was kon ik starten en rijden tot 25 á 30 meter na elke bocht naar rechts want dan zat er weer een luchtbel in.
Dit totdat de motor warm werd en dan was het verdwenen.
Nu heb ik van huis uit een broertje dood aan dit soort problemen omdat het zoeken is naar de bekende speld in de nog veel bekendere hooiberg.
Er zat geen kop en staart aan dit probleem.
Test en simulatie situaties gemaakt door met een koude motor en +/- 1200 toeren de draaien en alle brandstofleidingen te bewegen, niets, geen luchtbel.
Auto schuin gezet, rechter kant omhoog, idem, geen luchtbel.
Van alles geprobeert maar geen luchtbel.
En ging ik rijden was het weer van vorenaf aan; met luchtbel!!
Afgelopen woensdag de retour leiding van het brandstoffilter vervangen, donderdag heeft Tinkerbell niet gereden.
Dus vanmorgen een ideale situatie voor de proef op de som.
Starten, lopen en.......................................blijven lopen.
Ook de bocht naar rechts leverde geen probleem op, zelfs een scherpe met een koude motor niet.
Ook vanavond zonder problemen.
Dus Tinkerbell rijdt weer als vanouds.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Nadat de brandstoftoevoerpomp (2x woordwaarde) vernieuwd was een de brandstofaanvoerleidingen (2x woordwaarde) vernieuwd waren bleef er nog een klein stukje van het brandstof probleem over.
`s Morgens en `s middags als Tinkerbell een paar uur stil had gestaan kwam er steeds tijdens het starten een luchtbel in de brandstofleiding.
Nadat er ontlucht was kon ik starten en rijden tot 25 á 30 meter na elke bocht naar rechts want dan zat er weer een luchtbel in.
Dit totdat de motor warm werd en dan was het verdwenen.
Nu heb ik van huis uit een broertje dood aan dit soort problemen omdat het zoeken is naar de bekende speld in de nog veel bekendere hooiberg.
Er zat geen kop en staart aan dit probleem.
Test en simulatie situaties gemaakt door met een koude motor en +/- 1200 toeren de draaien en alle brandstofleidingen te bewegen, niets, geen luchtbel.
Auto schuin gezet, rechter kant omhoog, idem, geen luchtbel.
Van alles geprobeert maar geen luchtbel.
En ging ik rijden was het weer van vorenaf aan; met luchtbel!!
Afgelopen woensdag de retour leiding van het brandstoffilter vervangen, donderdag heeft Tinkerbell niet gereden.
Dus vanmorgen een ideale situatie voor de proef op de som.
Starten, lopen en.......................................blijven lopen.
Ook de bocht naar rechts leverde geen probleem op, zelfs een scherpe met een koude motor niet.
Ook vanavond zonder problemen.
Dus Tinkerbell rijdt weer als vanouds.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam