Pagina 1 van 1

SNELHIED

Geplaatst: ma 27 okt 2003, 23:22
door mario
hALLO ALLEMAAL.
MIJN L R 88 LW DIESEL EX LEGER HEB IK NOG NIET ZO LANG[WEEK OF 5\6]
EN IN AL DIE WEKEN HEB IK LEKKER RUSTIG HEEN EN WEER GEKACHELT TUSSUN HUIS EN WERK, MET EEN GANG VAN 80A90 PU, MAAR NU IK HEM EEN BEURT HEB GEGEVEN EN ALLES VERVERST HEB IK HEM OOK MAAR EENS UITGEPROBEERD EN WAT SCHETST MN VERBAZING HIJ GAAT GEWOON ZONDER AL TE VEEL MOEITE 125 KM PU EN DAN NOG NIET MET DE VOET OP DE BODEM. NOG VERDER INTRAPPEN VAN HET PENDAAL GEEFT NOG STEEDE REACTIE OP DE MOTOR.
wAT IS NU EEN GOEDE KRUISSNELHEID, EN KUNNEN ZE INDERDAAD ZO HARD WANT IK HEB DIT NADERHAND NOG EEN KEER HERHAALD MAAR NU MET MN VROUW ER ACHTER IN HAAR VW T4 EN HAD EEN VERSCHIL VAN 5 KM OP DE TELLERS.
bIJ HET OPTREKKEN IN 1 KOMT DE AUTO NET IN GANG IN 2 KRAP35 EN IN DRIE VOLGAS NET 60 DE VIER IS DUS HEEEEEL LANG KLOPT DIT?

Re: SNELHIED

Geplaatst: ma 27 okt 2003, 23:29
door Serious IIa
HOI MARIO!!!!!!!!!!!!

Dat klopt de 4 is heel lang.... Maar dat ie 125 loopt is redelijk uniek!!! Dan heb je een uitzonderlijk goed dieselblok. Veel mensen vinden 90 a 100 een prima kruissnelheid (krijg je net geen gehoorbeschadiging).

Veel plezier ermee!

Cheers Bowy

ps Hoofdletters hoeft niet hoor.........

Re: SNELHIED

Geplaatst: ma 27 okt 2003, 23:59
door Hendrik Blue-Box SIII + RR
120 haalde ik ook.......

.........voordat m'n krukas brak.

Re: SNELHIED

Geplaatst: di 28 okt 2003, 00:56
door Sue
Ik hou het met mijn Lightweight op maximaal 110 en dan heeft hij nog wel een beetje over, maar met zijn 21 jaar hou ik hem liever iets rustiger. Dus zo tussen de 100 en 110 is een lekkere snelheid. Je kan de cd-speler er nog aardig bovenuit horen en hij zuipt niet te veel.

Succes ermee,

groetjes Sue en Leopold

Re: SNELHIED

Geplaatst: di 28 okt 2003, 09:46
door Jan W
Sod*@#$ter da bijkans mach 1 man.
Als ik zo tegen de 100 km/p/u ga dan gaat mijn cente nove zijn eigen leven leiden.
Het idee dat er sprake is van een take off, zal ik maar zeggen.

We zien je wel een keer voorbij schuiven bij Blik op de weg dan he

Jan W
www.zaadje.com/laro/

Re: SNELHIED

Geplaatst: di 28 okt 2003, 10:12
door SirMartin
Yep die lange 4 is normaal......... De mijne rijdt met grotere banden 105 als top.
Dit met wind mee.Ik rijdt meestal rond de 90 km/uur. !25 heeft ie nog nooit gehaald.
Met orginele banden (6,5) kwam ie net aan de 90.

Misschien als ik hem verlaag, sideskirts en een vete spoiler ga ik wel harder :-)

Groet,
Martin

Military Land Rover half-ton SIII diesel FFR 1977 “El Toro”
people.zeelandnet.nl/mpspuij <[people.zeelandnet.nl]

Re: SNELHIED

Geplaatst: di 28 okt 2003, 10:14
door SirMartin
Ja ik heb gemerkt dat die van jou lekker scheurt...haha....
Ik had moeite om je bij te houden bij Arnhem.

Groet,
Martin

Military Land Rover half-ton SIII diesel FFR 1977 “El Toro”
people.zeelandnet.nl/mpspuij <[people.zeelandnet.nl]

Re: SNELHIED

Geplaatst: di 28 okt 2003, 10:28
door Aad Koene
Duwen wil ook nog wel eens helpen.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam

Re: SNELHIED

Geplaatst: di 28 okt 2003, 14:20
door SirMartin
Nee toch dan slijten mijn schoenen te veel :-)

Martin

Re: SNELHIED 2.5 TD

Geplaatst: di 28 okt 2003, 18:31
door misha90
Heej als we het dan toch over snelheden hebben.... vraag ik met ook wel af wat er zoal voor snelheden worden gereden met een 2.5 TD (in een defender 90)
Ik rijd meestal rond de 100km p u want dat vind ik wel een relaxete snelheid ( en dan haal ik 1: 11 op de snelweg! :-))
maaruhh... bij 120 km p u houd het bij mij ook wel zo'n beetje op hoor! (plus dat ik alle overige weggebruikers dan in dikke mist achterlaat :-))

Wat rijden andere zoal voor snelheden met een 2.5 TD? Ben toch wel enigszins benieuwd moet ik zeggen....

Misha90 (die binnenkort zijn smoel ook op het smoelenboek zal zetten)

Re: SNELHEID 2.5 TD

Geplaatst: di 28 okt 2003, 22:28
door Dennis101
Misha,

De maximum toerentallen van de blokken liggen allemaal erg dicht bij elkaar, dus bij een gelijke overbrenging zijn de max snelheden ook bijna gelijk.
Alleen door de sterkere motor is hij een stuk minder afhankelijk van het weer (tegenwind, temperatuur, luchtdruk).

Dennis B.

Re: SNELHIED 2.5 TD

Geplaatst: di 28 okt 2003, 22:35
door leo
De 2.5 TD heeft niet zo'n beste reputatie wat degelijkheid betreft.Afgelopen zomer
hoorde ik een tik in het blok...Dacht in de eerste instantie aan een lager....
Na het verwijderen van de oliepan bleek het een gescheurde zuiger te zijn.
Toen ik vervolgens de kop eraf haalde bleken allevier de zuigers scheuren te vertonen die te wijten waren aan oververhitting.

Verder ook nog scheuren in de verbrandingskamers....Een dure reparatie dus en een vakantie waarin ik mij niet verveeld heb :-)
Vandaar dat ik maar onder de 100 kmh blijf.....

Re: SNELHIED

Geplaatst: wo 29 okt 2003, 00:26
door foxhunters Anton
de verhoudingen in de tussenbak bepalen ook je top snelheid (bij 90/110 dan!)
de eerste viercilinder diesel en benzine werd geleverd met een 1.6:1 tussenbak overbrenging. de V8 en de latere turbo diesels/TDi kregen een 1:41 verhouding. Je begrijpt dat deze makkelijker (soms weersafhankelijk) een grotere topsnelheid halen.

Na veel puzzelwerk en zelfs meten met touwtjes bij heldere maan hebben mij doen ondekken dat ik een 84er tussenbak heb in mijn 87er ninty, met de gewraakte 1:6 tussenbak.
Ik race dus ook maar 115 0ver de snelweg.........Geen kijk!
Ik kan nog voor 9.00X16 banden gaan, genereer ik nog is 10% extra snelheid

Anton

Re: SNELHIED 2.5 TD

Geplaatst: wo 29 okt 2003, 00:44
door misha90
Dat de 2.5 TD een niet al te beste reputatie heeft was me al bekend.... daarom rijd ik ook nooit boven de honderd. goed opwarmen / afkoelen en rustig optrekken scheelt natuurlijk ook een boel... (al was het maar voor het verbruik)

Re: SNELHIED

Geplaatst: wo 29 okt 2003, 10:05
door Mike
Ik heb waarempel een auto een keer ingehaald op de snelweg met mijn 109 (benz.). Met iets meer dan 125 (helling af).. Vraag maar aan Martin Merts!

Re: SNELHIED 2.5 TD

Geplaatst: wo 29 okt 2003, 10:21
door foxhunters Anton
1:11 met een TD is erg netjes, meestal haal je de 1:8 niet.

Anton

Re: SNELHIED

Geplaatst: wo 29 okt 2003, 10:21
door aart
zelfs met een ambulance kun je 125 rijden.in luxemburg met de motor in zijn vrij van een hele lange helling af op de snelweg, maar ik kan het niemand aanradenwant remmen of sturen zijn dan geen opties meer
aart

Re: SNELHIED

Geplaatst: wo 29 okt 2003, 14:24
door Franseslag
In die overbrengingen zal wel een verschil zitten.
Mijn TDi, in een Discovery ('98) met automaat loopt wel 140, niet dat ik dat vaak rijdt, maar in Dld is het toch wel eens prettig om wat harder te kunnen. Als ik me beperk tot 120 (meestal), dan haalt ie de 1 op 10 net.

Henk

Re: SNELHIED 2.5 TD

Geplaatst: wo 29 okt 2003, 20:20
door misha90
ik rijd als een oud wijf ! (-:

Re: SNELHIED

Geplaatst: do 30 okt 2003, 21:51
door wilberth
es even kijken.

Laatst heb ik de km teller "geijkt" met zo'n snelheidsvermelder langs de weg (hardstikke handig al dat soort opvoedkundige voorzieningen) reed toen 50 volgens dat ding en mijn teller vermeld 25 mph
Ik heb dus een 2km/uur teller.
Dat in een civiele forward control met die hele ongelukkige korte overbrengingen en toeren begrensde perkins diesel (die overigens mede door die ongelukkige korte overbrengingen wel beestachtig sterk is) haal ik dus 35 mph op de teller.

Dat zou dan 70 km/uur zijn.

Om geen directe oorbeschadiging opte lopen houdt het echter bij 60 wel op.

Maar ja, zo'n ding is toch ook niet om over het asfalt te vliegen. Ik geloof dat ik HEEL EEEERRRRRUUUGGGG BANG zou worden als die todde bak met 4 trommelremmetjes ineens 125 km/h zou lopen

Toch veel plezier met je LW enneh, ik zou iets van 100 aanhouden, gaat ie toch langer mee denk ik.

Groet, Wilberth