Hoi Prikkers,
Ik heb dringend behoefte aan het nodige advies. Dit is het verhaal. Ik kom net terug uit Frankrijk met mijn LR90 uit '88 ligt er een plasje olie op de straat onder mijn luchtfilter. Op zich niet zo verwonderlijk, maar nu blijkt dat hij de olie via de turbo door de luchtfilterslang door de luchtfilter naar buiten gooit. De turbo is al gereviseerd. Bergaf spuugt ie blauwe rookpluimen uit. Ook verbruikt ie ca. 1 ltr. olie op 800 kilometer. Nu hoor ik verschillende verhalen: waarschijnlijk slijtage. Ok, er staat ook al 200.000 km op de teller. De een zegt gewoon nieuwe zuigers erin, zuigerveren, klepseals, honen. De ander zegt dat ik er het beste een gereviseerde motor in kan leggen. Deze 2 oplossingen schelen heel veel geld. Ik ben zelf niet in staat om alles zelf te doen, dus dat hakt erin. Nu mijn vraag: wie heeft hier ervaring mee? Tips voor wat ik het beste kan doen? Ik wil er ook niet te lang mee door rijden, want dan wordt het alleen maar erger.
Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties.
groeten van Michel
LR90
advies gevraagd!!!!!
Re: advies gevraagd!!!!!
ik heb ook zoiets gehad, wel met een 2,5 NA. Het bleek dat mijn koppakking naar de kl.te was. Verder heb ik er ook weinig verstand van maar wellicht help ik je op weg. Daalt je koelwater niveau ook sneller dan normaal?
Bij mij gebeurde het ook na aardig wat snelwegkilometers te hebben gemaakt....
groeten Stijn
Bij mij gebeurde het ook na aardig wat snelwegkilometers te hebben gemaakt....
groeten Stijn
Re: advies gevraagd!!!!!
Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat hij het door de turbo en luchtfilter door naar buiten komt.
Als de turbo olie lekt, zuigt de motor het naar binnen en blaast het niet naar buiten.
Het meest voor de hand ligt het dat de motor door de te hoge carterdruk de olie in het luchtfilter gooit, en daarna door de motor wordt opgezogen.
Als het inderdaad de carterdruk is wordt het tijd voor een revisie cq ruilmotor.
Groeten,
Martin.