Pagina 1 van 1

oliedruk

Geplaatst: zo 05 okt 2003, 21:17
door Rut
Goedenavond,eerst even voorstellen mijn naam is Rut Zoutman 44 jr en woonachtig in Monster ( tussen Hoek van Holland en Den Haag), ik volg al geruime tijd de prikkerspagina en ben mede door jullie enthousiaste verhalen en belevenissen ook besmet met het virus en sinds 24 juni in het bezit van een prachtige parkeerplaatsbevlekkende LANDROVER 109 ex NL leger serie 3 fitted for radio 24 volt.Tot nu toe weinig problemen gehad (hoe is het mogelijk?) maar nu is het raak en jullie expertise gewenst. Er brandt nl. constant een gifgroen oilpressure lampje en ik heb geen flauw idee hoe dit te verhelpen. Oliepeil is laatste dagen meer gezakt dan weken ervoor en ik heb de indruk dat hij meer rookt dan voorheen.
Vragen: mag ik nog ene meter rijden ? volgens mij niet.
wat moet ik als eerste doen om te weten wat het probleem is?
Ik hoop dat jullie willen reageren.
B v d. Rut.

Re: oliedruk

Geplaatst: zo 05 okt 2003, 23:25
door ron
eerst controleren of het fitting waar het bolletje in zit niet is verdraait in de klok zodat hij contact maakt met het bolletje ernaast (ik heb dit vaker gehad ) dan blijft hij branden .

Re: oliedruk

Geplaatst: ma 06 okt 2003, 00:21
door rut
Ron, ik heb zojuist nog even gekeken of jouw oplossing van toepassing is en met draaiende motor en brandend oliedruklampje wat gerotzooid en geduwd tegen het dashbord en verdraaid het lampje ging uit met draaiende motor en zoals het hoort weer aan toen ik de motor afzette. Morgen bij daglicht maar eens op gemak verder kijken. bedankt voor de tip.

Rut

Re: oliedruk

Geplaatst: ma 06 okt 2003, 09:55
door johan - LaRo Graveyard
Als het oliepeil goed is betekent het eigenlijk dat er geen druk wordt opgebouwd, dus een kaduke oliepomp....