Pagina 1 van 1

Water probleem!!!

Geplaatst: za 13 sep 2003, 17:59
door Gert-Jan
Wie kan mij helpen!!

Sinds de laatste activiteiten aan m'n LR110 300tdi (96), bestaande uit het verversen van olie, filter, benzine filter en checken van de diverse niveau's heb ik plotseling een probleem (weet overigens niet of het een met het ander verband houdt). Na nog geen 100km liep de temperatuur ernstig op en moest ik bijna 4 liter (!) koelvloeistof bijvullen. Geen idee waar dat was gebleven. Nu, enkele honderden kilometers verder moest er weer vloeistof bij, zo'n anderhalve liter. Ikheb voor m'n gevoel alles nagekeken, zie het nergens lekken en de motor loopt nog steeds als een zonnetje. Rarara, wie oh wie heeft er tips hoe ik dit mirakel moet aanpakken...

groet,

Gert-Jan, LR110 TREKtor

Re: Water probleem!!!

Geplaatst: za 13 sep 2003, 20:10
door lodewijk
heb je wel het water bijgevuld terwijl de moter liep?

want dat moet natuurlijk wel he!!!!!!!!!

Re: Water probleem!!!

Geplaatst: za 13 sep 2003, 20:21
door Hulk
Mogelijk een gescheurde kop of de koppakking ligt eruit.
De koelvloeistof gaat dan via de cylinders in dampvorm de uitlaat uit.
Vervelend probleem.

Vico ( 110 )

Re: Water probleem!!!

Geplaatst: za 13 sep 2003, 20:48
door Laroma
Of de koppakking ligt eruit ,zal even je oliepeil voor de zekerheid nakijken?




Groetjes Maurits.

Re: Water probleem!!!

Geplaatst: za 13 sep 2003, 21:58
door Danny van Leeuwen
Kan ook de radiateur zijn. Er hoeft maar ergens een gaatje ter grootte van een speldeprik te zitten. Zo'n lekje zie niet, en lekt ook niet als de motor koud is. Als je motor echter warm is, begint-ie met lekken, wat je niet ziet omdat het meteen verdampt. Kan je achter komen door je koelsysteem af te persen.

Groeten en sterkte ermee,
Danny.

Re: Water probleem!!!

Geplaatst: zo 14 sep 2003, 22:04
door Edgar
Hoi Gert Jan,

Ik heb een discovery 300TDi gehad. Ik ken dat probleem. De koppaking is namelijk lek. Als je e.a. van sleutelen weet is het ongeveer een dag werk om deze te vervangen. Benodigd heden een nieuwe koppaking, inlaat, uitlaatspruitstuk pakkingen en nieuwe kop bouten. Kop laten vlakken. Kosten alles bij elkaar inclusief olie, koelwater en oliefilter ongeveer Euro 300.
Ik heb trouwens nog 10.000 kilometer doorgereden met een lekke kop, maar na verloop van tijd wordt het koelwater verbruik toch wel heel erg.

Veel succes

Groeten
Edgar 109V8