Pagina 1 van 1

moeilijk starten (2,5 DSE)

Geplaatst: di 26 aug 2003, 04:18
door MJ
mijn geliefde Range Rover 2,5 DSE heeft sinds een tijdje een hekel aan starten...
'smorgens en als hij een tijdje heeft stilgestaan (circa een uur) dan is het niet zo'n groot probleem... een keer of 4 'voorgloeien' (contact aanzetten en wachten tot het spiraaltje dooft) en dan start hij als vanouds...

voorheen was het echter zo dat ik niet hoefde te wachten... na 1 keer voorgloeien startte mijn lievelingetje meteen..

alle 6 de gloeidingetjes zijn vervangen maar dit heeft geen soelaas geboden..

wie weet raad?!


groeten,


MJ

Re: moeilijk starten (2,5 DSE)

Geplaatst: di 26 aug 2003, 09:33
door Koene
MJ,

heb je al gecontroleerd of de gloeispiralen wel gloeien?

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam

Re: moeilijk starten (2,5 DSE)

Geplaatst: di 26 aug 2003, 11:48
door Gert-Jan
Is je accu nog wel goed?

Re: moeilijk starten (2,5 DSE)

Geplaatst: di 26 aug 2003, 12:15
door MJ
gloeispiralen zijn alle 6 vervangen en de accu heb ik ook vernieuwd (duurt met warm (lees heet) heel erg lang voor hij 'aanslaat' ....zou het iets met de brandstofpomp te maken kunnen hebben... (opvoerpomp?!)

Re: moeilijk starten (2,5 DSE)

Geplaatst: di 26 aug 2003, 20:01
door Jorrit
maar heb je ook gecontroleerd of de gloeispiralen ook werken ook het relais kan stuk zijn.

Succes Jorrit, LR 110 2,5D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]

Re: moeilijk starten (2,5 DSE)

Geplaatst: di 26 aug 2003, 20:27
door MJ
Beste Jorit,

Hoe kan ik dat doen?! heb je daar een tip voor?!

Alvast enorm bedankt!

Re: moeilijk starten (2,5 DSE)

Geplaatst: di 26 aug 2003, 20:49
door Jorrit
eerst kan je een multimeter tussen de + van de gloeibougie en de massa hangen om te kijken of er spanning op de gloeibougie komt als dit wel het geval is is het vrijwel zeker dat de gloeibougies werken.

succes Jorrit, LR 110 2,5D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]


Als je er eventueel hulp bij kan gebruiken ben je altijd welkom in Apeldoorn

Opvoerpomp stuk

Geplaatst: di 26 aug 2003, 22:00
door henk
Meestal is in dit geval de electrische opvoerpomp in de tank stuk.

Luister maar of je die even hoort draaien als je de auto op contact zet.

(in de tankopening)

Re: Opvoerpomp stuk

Geplaatst: vr 29 aug 2003, 21:47
door Jos
Gloeisysteem controleren heeft geen enkel nut als het probleem zich bij een warme motor voordoet.
Controleer zoals Henk zei de opvoerpomp en als het dat niet is moet je controleren of je geen lucht in je brandstofsysteem hebt.
Is dit allemaal in orde, dan moet je het toch zoeken in je verstuivers of je inspuitpomp.

Succes, Jos

Re: Opvoerpomp stuk

Geplaatst: vr 29 aug 2003, 22:04
door MJ
Dank je wel, Jos!

Ik zal volgende week eens aktie ondernemen met dit allemaal in het achterhoofd!

Ik laat jullie het resultaat nog wel even weten!

Groeten,


Soepoog