Pagina 1 van 1
vervanger voor 6cil
Geplaatst: wo 20 aug 2003, 23:24
door Marc Heijnen
beste allen,
Ik Ben op zoek naar een vervanger voor mijn 2,6 lit 6cil.
wat zijn de mogelijkheden en wat voor advies kunnen jullie me geven.
heeft iemand nog iets liggen voor mij mijn 6 cil rijd op gas maar lekt olie als een zeef en ik heb de krukas keering al 3 keer vervangen .
ik heb dus eigenlijk besloten een andere motor te gaan proberen.
vast bedankt voor jullie adviesen.
groeten,
Marc
Re: vervanger voor 6cil
Geplaatst: do 21 aug 2003, 11:10
door johan - LaRo Graveyard
Ik heb hetzelfde probleem gehad en heb toen een Ford V6 blok (3 liter ca. 150 pk) erin gehad. Daar ik als enige doel had dit tijdelijk te doen (ik wilde eens terug naar een 2.6) en ik later een goede 2.6 had gevonden. Licht de V6 nu weer op de plank. Ik heb hem compleet met alle conversie benodigdheden (uitlaat, motersteunen, elec fan, gaskabel, etc. etc. etc.) en ik heb er verder geen belang meer bij. Als je interesse heb hoor ik het wel. Oh ja, jke hoeft niet aan je chassis / schutbord te lassen, hij past er zo in.
grtz. johan
== Land Rover Graveyard (Johan van der Wielen) ==
- 109'' series IIa StaWag 6 cilinder uit 1970: Doli
- 80'' series I softop 4 cilinder uit 1950: Tonka!
en een heleboel onderdelen voor series en later.....
Re: vervanger voor 6cil
Geplaatst: do 21 aug 2003, 23:13
door Ryan
Hallo Mark,
Hetzelfde heb ik ook overwogen, maar ik ben toch gezwicht voor de originaliteit. Ik rijdt nu nog steeds met een versleten 6cyl (bijna geen oliedruk en zeer hoge temp) en zoek in de tussentijd een 6cyl blok om te gaan reviseren. Wellicht zou ik t.z.t. jouw blok kunnen gebruiken/overnemen?
Land Rover groeten,
Ryan
Excuus Marc ipv Mark
Geplaatst: do 21 aug 2003, 23:17
door Ryan
Excuus...
Marc ipv Mark
Cheers mates
Re: Excuus Marc ipv Mark
Geplaatst: vr 22 aug 2003, 00:41
door Marc Heijnen
beste Rayn,
Ik heb net een minder leuk bericht gelezen op internet.
de V6 essex kan niet rijden op ongeloden benzine laat staan op lpg.
dus met de kosten van het blok komen de kosten van het voorzien van geharde zittingen in de cilinderkop wat het geheel toch een beetje prijzig gaat maken.
aangezien mijn landrover de dagelijkse gezins woon werk verkeer auto is moet hij absoluut betrouwbaar en op lpg rijden.
Ik krijg morgen meer over de ford essex v6 3 liter te horen
Dus ik gan nog een beetje speuren naar een 2.5 N/A diesel
groeten,
Marc