Pagina 1 van 1

Verbruik

Geplaatst: wo 06 aug 2003, 12:28
door Koen
Wat is bij jullie het gemiddelde verbruik bij een 2,25 benzine en een 2,25 diesel uit een series 2/3 (109 wielbasis)

Re: Verbruik

Geplaatst: wo 06 aug 2003, 12:40
door Brave Lion
Onze serie III 109 diesel d.25 gebruikt volgens mij ongeveer 1 op 10

gr. Jolanda

Re: Verbruik

Geplaatst: wo 06 aug 2003, 12:42
door Durk
Koen,

Ik zet mijn cijfers van m'n 88" er toch maar even bij, mijn benzine verbruikt zo rond de 1:6 tot 1:8. zonder aanhangers ofzo, gewoon op de verharde weg.

Re: Verbruik

Geplaatst: wo 06 aug 2003, 12:48
door Serious IIa
Hoi koen, zoek anders even, het is al meerdere keren besproken.... (mijn 88 1 op 4,5 op gas (op benzine 1 op 4 (aerodynamica van een stacaravan )

Groetjes Bowy

Re: Verbruik

Geplaatst: wo 06 aug 2003, 13:26
door Frank Geerts
Rond de 1 op 10

Frank Geerts
www.frankgeerts.nl

Re: Verbruik

Geplaatst: wo 06 aug 2003, 13:31
door johan - LaRo Graveyard
mijn 109 StaWag 6 cil. loopt ca. 1:5 onbeladen en op de snelweg lange stukken met 90 kph kan dat nog weleens 1:6 worden. Veel stadswerk / korte stukjes wrodt het al gauw 1:3 á 4. Maar een 6 cil. loopt minder zuinig dan een 4 cil.!

grtz. johan

Re: Verbruik

Geplaatst: wo 06 aug 2003, 13:50
door PCPRIVE
De SIII 109 Diesel 4cyl rijdt 1 op 10 en wordt dagelijks gebruikt voor
woonwerkverkeer.

Peter (c)

Re: Verbruik

Geplaatst: wo 06 aug 2003, 14:17
door Paul K.
Koen,
Mijn 109 2.25 d verbruikt 1 op 8. De wagen is voorzien van een hardtop, roofrack, voorzien van reservewiel en 80 km per dag rijden(in dito tempo). Ik heb dus mede in combinatie met betimmering binnen behoorlijk wat meer gewicht dan een 109 softtop. Bovendien heb ik de vacuum op het inlaat spruitstuk, waardoor er minder gunstig brandstof/zuurstof vermenging ontstaat. Ondanks het feit dat ik een vw tdi transporter van 2 jaar oud voor de deur heb staan die 1op 14 a 15 als verbruik heeft, verkies ik dus absoluut de 109 of de 110 als dagelijks vervoer.(had ik maar een andere minder kostbare verslaving). Overigens overweeg ik de 109 te verkopen.
Ik heb nog een serie 1 af te bouwen (bijna klaar). Over het verbruik van een Serie 1 op benzine maar te zwijgen.
Groet
Paul K.

series 1

Geplaatst: wo 06 aug 2003, 15:03
door johan - LaRo Graveyard
Hoi, daar ikzelf sinds kort ook de trotse bezitter ben van een series 1 (80'' uit 1950) ben ik erg geinteresseerd. Wat voro en heb jij en waar haal je je onderdelen vandaan?

grtz. johan

Re: Verbruik

Geplaatst: wo 06 aug 2003, 16:24
door Sirmartin
Mijn 88 inch 600 liter op 5115 km met al het mogenlijk terrein... van hier tot spanje.
Ook de jura en alpen door. Dat is dus 1 op 8,5. Lijkt me sterk dat een zwaardere 109 zuiniger zou rijden.

Martin

Military Land Rover half-ton SIII diesel FFR 1977 “El Toro”
[people.zeelandnet.nl]

Re: Verbruik

Geplaatst: do 07 aug 2003, 10:20
door Brave Lion
Ja, maar juist in de bergen verbruik je toch meer dan op vlak terrein rijden ?

Jolanda

Re: series 1

Geplaatst: do 07 aug 2003, 10:42
door Paul K.
Johan,
Mijn series 1 is uit '54, de 86 - inch uitvoering. De wagen is compleet. De onderdelen die ik nodig had heb ik bij budget-parts vandaan. Ik heb deze auto enige jaren. Hij is vroeger van de brandweer geweest. Naar later bleek heb ik een zeer goede auto in handen. De wagen had altijd in de kazerne gestaan en vertoonde geen enkele roest. Er is dus niets aan gelast. Toen ik destijds het chassis kaal maakte, bleek er ook geen enkele reparatie te zijn uitgevoerd.
Door wat omstandigheden, zoals langdurig bouwproject van ons huis, heeft de wagen langere tijd stilgestaan. Naast de 1 is er een 109 en een 110 die veel tijd en geld vragen. Dus ik ben niet echt gehaast om de 1 op de weg te krijgen.
Overigens was er destijds een bedrijf in Otterloo die veel onderdelen had voor de series 1. Dit bedrijf heeft haar activiteiten gestaakt of is verhuist naar ReGa.
Over het algemeen zijn onderdelen voor mijn series 1 eenvoudiger te bemachtigen dan voor een 80 inch type.Mischien is het raadzaam om via de adressenlijst van de LRO clubs in UK te benaderen. Mijn ervaring is dat mensen erg behulpzaam zijn en graag willen meedenken.
Succes!
Groet,
Paul K.

Re: series 1

Geplaatst: do 07 aug 2003, 10:57
door Paul K.
Johan,
Mijn series 1 is uit '54, de 86 - inch uitvoering. De wagen is compleet. De onderdelen die ik nodig had heb ik bij budget-parts vandaan. Ik heb deze auto enige jaren. Hij is vroeger van de brandweer geweest. Naar later bleek heb ik een zeer goede auto in handen. De wagen had altijd in de kazerne gestaan en vertoonde geen enkele roest. Er is dus niets aan gelast. Toen ik destijds het chassis kaal maakte, bleek er ook geen enkele reparatie te zijn uitgevoerd.
Door wat omstandigheden, zoals langdurig bouwproject van ons huis, heeft de wagen langere tijd stilgestaan. Naast de 1 is er een 109 en een 110 die veel tijd en geld vragen. Dus ik ben niet echt gehaast om de 1 op de weg te krijgen.
Overigens was er destijds een bedrijf in Otterloo die veel onderdelen had voor de series 1. Dit bedrijf heeft haar activiteiten gestaakt of is verhuist naar ReGa.
Over het algemeen zijn onderdelen voor mijn series 1 eenvoudiger te bemachtigen dan voor een 80 inch type.Mischien is het raadzaam om via de adressenlijst van de LRO clubs in UK te benaderen. Mijn ervaring is dat mensen erg behulpzaam zijn en graag willen meedenken.
Succes!
Groet,
Paul K.

Re: Verbruik

Geplaatst: do 07 aug 2003, 16:09
door Bob Nonnekens
Hoi Koen,

onze SIII 88"Stawag met safaridak (geen roofrack, reservewiel op motorkap) 2,25 ltr. benzine met Weber carb. rijdt op korte ritjes 1:6,5, langere ritten op binnendoorwegen 1:7,5 en lange snelwegritten (95 km/u) 1:8,5 op Euro 95 loodvrij.

Qua belading heb ik meestal vrouw en kinderen aan boord en een kilootje of 50 aan overige zooi (gereedschap, olie, water, etc.).

Publiceer je je onderzoeksresultaten nog even in een overzichtelijk tabelletje? ;-)

Groetjes,

Bob Nonnekens

('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)

Re: Verbruik

Geplaatst: do 07 aug 2003, 17:51
door Mike
Ik ben van plan Bunny (ex Engels leger 109, 2 1/4 benz.) uit te rusten met een Kenlowe fan zodra ik de mogelijkheid krijg. Schijnt nogal wat go-juice te schelen.

Re: Verbruik

Geplaatst: do 07 aug 2003, 19:22
door Knutselbart

Misschien rijd ik te lomp, maar mijn SIII 2.25 benz blokje komt met moeite aan de 1:4,5 op benz en 1:3,5 op gas. dat onlangs grotere banden (= sneller rijden met minder toeren?) en vrijloopnaafjes. Misschien toch eens een overdrive proberen. (of niet proberen 110 op de snelweg te rijden....)

Re: Verbruik

Geplaatst: do 07 aug 2003, 19:56
door Sirmartin
Ja dat is zo....... maar ja berg af weer minder :-)

Martin

Re: Verbruik

Geplaatst: do 07 aug 2003, 19:57
door Sirmartin
Die vrijloop naven schelen niet veel benzine...... ik heb ook grotere banden maar mijn top ligt maar op de 105 km/uur

Martin

Re: Verbruik

Geplaatst: vr 08 aug 2003, 00:30
door Brave Lion
Ik heb ook grotere banden en haal met wind mee (nu dus niet) net 100 km/h, maar hij rijdt het lekkerst (lees: zonder rammelen / herrie) bij 85 km/h.

Re: Verbruik

Geplaatst: ma 11 aug 2003, 15:49
door Steven
vrijloopnaven schijnen wel degelijk te schelen

mijn 109 2.25 benzine verbruikt ongeveer 1 : 6
Dit is met vrijloopnaven