Beste,
Wie kan mij uitkomst bieden met het volgende probleem.
Mijn 2,6 lit 6cil loopt stationair als een zonnetje ,maar bij het geven van gas heeft de moter de neiging om af te slaan dit is als de motor onbelast is .
Als ik rij op lpg heeft hij de neiging minder als op benzine.
bij het rijden op benzine slaat de moter bij het geven van gas direct af.
Ik heb het idee dat bij het aanzuigen van lucht de brandstof niet meer inverhouding is (mix brandstof benzine /lpg) en zodoende de moter doet afslaan.
Bij het percies op tijd zetten van de stroomverdeler en afstellen stationar toerental wordt dit alleen maar erger.
zoals ik al zij hij loopt stationar als een zonnetje maar als ik gas geef ook al hoeft de motor geen kracht te leveren geeft hij de geest.
Wie heeft hier ervaringen mee en wat kan ik eraan doen?
Motor slaat af of haperd
Re: Motor slaat af of haperd
Marc,
je zou eens kunnen kijken hoe het eea reageert als je de aansluiting van je luchtfilter verwijdert, er is dan minder weerstand.
Als hij dan makkelijker loopt is het een kwestie van te veel brandstof (zou hij ook zwart moeten roken) en/of een vuil luchtfilter.
Als hij dan nog slechter loopt krijgt hij te weinig brandstof en moet je hem dus rijker afstellen.
Succes,
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
je zou eens kunnen kijken hoe het eea reageert als je de aansluiting van je luchtfilter verwijdert, er is dan minder weerstand.
Als hij dan makkelijker loopt is het een kwestie van te veel brandstof (zou hij ook zwart moeten roken) en/of een vuil luchtfilter.
Als hij dan nog slechter loopt krijgt hij te weinig brandstof en moet je hem dus rijker afstellen.
Succes,
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Mark, ik heb dit vroeger ook eens gehad met een ander merk, dat op gas liep.
Die liep perfect stationair, maar boven 1500 toeren was het over.
toen zijn we 2 dagen aan het zoeken geweest, en nadat de kop was gelicht bleken de klepzetels zover ingesleten dat boven deze toerentallen de luchtstroom (flow) te veel weerstand ondervond. Dit waren geharde zetels met hydraulische klepstoters.
Misschien heb je hier iets aan
Groetjes
Geert
Die liep perfect stationair, maar boven 1500 toeren was het over.
toen zijn we 2 dagen aan het zoeken geweest, en nadat de kop was gelicht bleken de klepzetels zover ingesleten dat boven deze toerentallen de luchtstroom (flow) te veel weerstand ondervond. Dit waren geharde zetels met hydraulische klepstoters.
Misschien heb je hier iets aan
Groetjes
Geert
Voordat je de hele kop gaat demonteren zou ik eens naar het CO kijken, wanneer die niet goed gesteld staat gebeurter ook weinig. LPG heeft hier namelijk minder last van dan benzine...
Zit er nog genoeg olie in de demper van de Stromberg carburateur, en is het membraan nog heel.
Zitten alle vacuumslangen nog goed vast, en zijn ze niet gescheurd?
Onder andere bovenstaande zaken kunnen het haperen, of afslaan bij accereleren veroorzaken.
Dennis B.
Zitten alle vacuumslangen nog goed vast, en zijn ze niet gescheurd?
Onder andere bovenstaande zaken kunnen het haperen, of afslaan bij accereleren veroorzaken.
Dennis B.