Tips Range Rover?
Geplaatst: vr 18 jul 2003, 16:13
Beste,
Ik ben voorzichtig aan het rondkijken voor een Range Rover van 88-90. Moet een V8 zijn op geel kenteken, liefst al op gas. Ga er 15-20K per jaar mee rijden, als 2de auto. Soms naar mijn werk (150km) als ik niet met de leasebak van mijn vriendin kan en voor leuke vakantie tripjes.
Nou is mijn vraag of je zoiets als klassieker of hobby auto verzekerd krijgt, en zo nee, trappen ze er wel in als je zo'n 'nieuwe' hebt op een oud chassis? Welk bedrag moet ik ongeveer op rekenen? Ik zag met de zoekfunctie al dat veel mensen bij Wiggers zitten en die hanteert een 15 jaar grens met klassiekers, geldt dat ook voor de RR?
Dan het volgende: Waar kan ik het beste naar uitkijken, een 3.5 of een 3.9? Zit er veel verschil tussen? Is er naast de motorinhoud nog een ander belangrijk verschil?? Wil het graag zo simpel mogelijk hebben, maar eentje uit eind jaren 70-begin 80 is me weer iets té simpel...
Verder valt het me op dat een handgeschakelde wat goedkoper/minder geliefd lijkt dan een Automaat. Kan iemand uit ervaring bevestigen dat je idd het beste voor een automaat kunt gaan?? Is natuurlijk ook afhankelijk van persoonlijke voorkeur, maar loopt een automaat bijv wat rustiger op de snelweg? (ja, daar zal ik toch de meeste km's verslijten.....)
Nou, dat was wel weer even genoeg, voor deze nog in de beginfase van het orienteren verkerende, misschien wel toekomstige Range Rover rijder.
Alvast bedankt voor de tips,
Joel
Ik ben voorzichtig aan het rondkijken voor een Range Rover van 88-90. Moet een V8 zijn op geel kenteken, liefst al op gas. Ga er 15-20K per jaar mee rijden, als 2de auto. Soms naar mijn werk (150km) als ik niet met de leasebak van mijn vriendin kan en voor leuke vakantie tripjes.
Nou is mijn vraag of je zoiets als klassieker of hobby auto verzekerd krijgt, en zo nee, trappen ze er wel in als je zo'n 'nieuwe' hebt op een oud chassis? Welk bedrag moet ik ongeveer op rekenen? Ik zag met de zoekfunctie al dat veel mensen bij Wiggers zitten en die hanteert een 15 jaar grens met klassiekers, geldt dat ook voor de RR?
Dan het volgende: Waar kan ik het beste naar uitkijken, een 3.5 of een 3.9? Zit er veel verschil tussen? Is er naast de motorinhoud nog een ander belangrijk verschil?? Wil het graag zo simpel mogelijk hebben, maar eentje uit eind jaren 70-begin 80 is me weer iets té simpel...
Verder valt het me op dat een handgeschakelde wat goedkoper/minder geliefd lijkt dan een Automaat. Kan iemand uit ervaring bevestigen dat je idd het beste voor een automaat kunt gaan?? Is natuurlijk ook afhankelijk van persoonlijke voorkeur, maar loopt een automaat bijv wat rustiger op de snelweg? (ja, daar zal ik toch de meeste km's verslijten.....)
Nou, dat was wel weer even genoeg, voor deze nog in de beginfase van het orienteren verkerende, misschien wel toekomstige Range Rover rijder.
Alvast bedankt voor de tips,
Joel