Pagina 1 van 1

Heren technischi opgelet

Geplaatst: do 10 jul 2003, 01:35
door Kees
Zoals een aantal van jullie weten bezit ik een 2.25 benzine bj motor 83.
Mijn probleem luid als volgt,de motor start prima maar na een aantal km gereden te hebben begint de motor te knallen, even langs de kant en wachten eventueel handmatig benzine door de lijding pompen en rijden maar weer.in eerste instantie dacht ik aan de brandstof toevoerpomp, deze gereviseerd maar nee hoor.Daarna nieuwe leiding vanaf de pomp, en naar de pomp doorgespoten met lucht, nog steeds het zelfde euvel dus daarna de carberateur nog maar eens opengemaakt en de vlotter afstand gecontroleerd, en raad eens! beter ja maar hij blijft na een aantal km stilvallen al duurt het nu wel iets langer. Wie kan mij de oplossing geven, ik baal er namelijk van dat ik dit probleem niet zelf opgelost kan krijgen.De afstand van de vlotter die volgens de handleiding 33 mm moet zijn staat nu op een 31 mm.
alvast bedankt voor de goede oplossing.

Groeten kees

Re: Heren technischi opgelet

Geplaatst: do 10 jul 2003, 01:44
door Aad Koene
Kees,

naar mijn idee kunnen er een aantal zaken zijn die hier verband mee houden:
- er wordt onderweg lucht meegezogen waardoor de voorraad na een paar kilometer niet voldoende wordt aangevuld
- er ontstaat kortsluiting in de ontsteking, na "warmdraaien" zet het eea ongelijk uit.
- de weerstand van de ontsteking is niet goed meer
- de bobine is slecht aan het worden

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam

Re: Heren technischi opgelet

Geplaatst: do 10 jul 2003, 01:57
door Kees
Aad bedankt ik ga deze zaken eens bekijken,maar ik denk dat het puur een zaak van brandstof is.

groeten kees

Re: Heren technischi opgelet

Geplaatst: do 10 jul 2003, 02:03
door Aad Koene
Kees,

Een simpele testmethode kan je uitsluitsel geven.

Neem een kleine kan en vul die met benzine.
Brandstofslang vol laten lopen en erin steken.
Brandstofslang rechtstreeks op de carb aansluiten en kijken wat er gebeurt.
Vervolgens dit herhalen maar dan steeds een stapje dichter naar de tank toe.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam

Re: Heren technischi opgelet

Geplaatst: do 10 jul 2003, 16:25
door Mikes {Defender}
Hoi,

Kan er wel lucht je tank in, als je er benzine uit pompt?
Normaliter komt dit door je een opening in je vuldop naar binnen.
Zoniet, dan ben je je brandstof tank elke keer weer "vacuum" aan het zuin.

Mikes

Re: Heren technischi opgelet

Geplaatst: do 10 jul 2003, 20:12
door Ryan
Wanneer een benzineleiding ergens dicht bij een warmtebron (uitlaat) loopt, dan kan het gebeuren dat de benzine in de leiding gaat koken. Dit gebeurt met name ergens tussen de tank en de benzinepomp vanwege de (aanzuig-)onderdruk... Ik ken dit probleem van Triump TR6 PI's. Het idee van Aad om met een kannetje te werken om proberen het probleem te isoleren lijkt mij een goed uitgangspunt. Dan weet je in ieder geval of je het in de leidingen of in de carb moet gaan zoeken.

Groeten,

Ryan
SII 109 Safari Station 2.6-6cyl 1968
SIII 109 Safari Station 4cyl LPG 1979

Re: Heren technischi bedankt

Geplaatst: za 12 jul 2003, 01:43
door Kees
ik heb even de carberateur van mijn 109 gemonteerd en wat denk je, probleem opgelost.Nu nog de oorzaak vinden in de andere carberateur.
mag ik jullie alle danken voor de reacties.

groeten Kees