prikkers,
na eerdere postings onderhand een paar weken geleden is de oorzaak dan nu eindelijk gevonden.
Na een lange rit liep de v8 de volgende dag errug slecht, bobine vervangen, verdeelkap, rotor, bougies. Kabels waren al nieuw. Vonk gecontroleerd vanaf de bobine, op alle cylinders goed, ontsteking gecontroleerd, compressiemeting gedaan.
Bij lostrekken bougiekabels bij draaiende motor maar bij 3 vd 8 cylinders merkbaar verschil in toerental.
Op gas en benzine liep de auto slecht.
allerlei controles gedaan mbt de carbs, niks de vinden
uiteindelijkhet inlaatspruitstuk verwijdert, ook niet veel aan te zien, het viel me wel op dat op de ene bank veel meer pakkingresten zaten dan op de andere. NA het monteren van een nieuwe pakking met rubber aan beide zijden draait de motor weer als een zonnetje!
ikke blij, maar wat een gezoek zeg.
gelukkig heeft 't behalve veel tijd slechts een paar tientjes gekost.
DuRRk