hallo
ik heb een paar vragen?
voor onze afrika reis wil ik een grotere dynamo plaatsen . ( 70 amp 12 v?)
we hebben een dubbel accu systeem met 70 amp startaccu en 120 amp deepcycle accu.
wat voor dynamo moet dit zijn ? en welke moet dit zijn zonder te veel aanpassingen aan de motor (serie 3 diesel). en waar kan ik deze krijgen?
iemand hier ervaring mee?
tweede vraag;
ik heb een extra miltaire tank onder de voorstoel gemonteerd.
hoe kan ik deze het beste verbinden?
ik denk zelf met een 12v pompje, heeft iemand hier ervaring mee en hoe werkt dit dan precies? en wat voor pompje moet dit dan precies zijn.
alvast bedankt.
stijn
www.kidsonthemove.eu
dynamo en dubbele tank
Re: dynamo en dubbele tank
Voor de brandstoftank zou ik zo veel mogelijk de originele benadering kiezen. Dat wil zeggen; de militaire brandstofkeuzeschakelaar en leidingwerk. Heb je ook een tweede vlotter ?
Een tweede tank brengt je gemiddeld op totaal 90 liter. Dat lijkt me iets te weinig voor een Afrika reis. Overweeg eens een tank bij het achterwiel, of tussen de chassisbalken. Er is een ambu (12 monkeys, van Finn) die een extra tank heeft van 140 liter.
Groeten,
Gert
Een tweede tank brengt je gemiddeld op totaal 90 liter. Dat lijkt me iets te weinig voor een Afrika reis. Overweeg eens een tank bij het achterwiel, of tussen de chassisbalken. Er is een ambu (12 monkeys, van Finn) die een extra tank heeft van 140 liter.
Groeten,
Gert
ik heb een station wagon met een grote tank achter. de militaire tank is extra. en daarnaast hebben we nog enkele losse jerrycans.
grt,
stijn
grt,
stijn
Hoi,
Ik draai met mijn serie met een dynamo van een scorpio type 1990 tot 1994 gaat prima en is 70 amp.
Hij past op de oude plek onderin maar kan ook als je een militair blok hebt op de plek van de oude gelijkstroomdynamo.
succes,
grt Henk
Ik draai met mijn serie met een dynamo van een scorpio type 1990 tot 1994 gaat prima en is 70 amp.
Hij past op de oude plek onderin maar kan ook als je een militair blok hebt op de plek van de oude gelijkstroomdynamo.
succes,
grt Henk