Nieuwe Defender vraag: story 3

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Gert-Jan

Nieuwe Defender vraag: story 3

Bericht door Gert-Jan »

Net met de douane gesproken. Over de nieuwe defender moet dus in NL de BTW )19%) betaald worden en de BP. Deze laatste volgens rekenmethode op hun site (dus met korting).
BTW terugvraag in Duitsland moet dus via een soortgelijk kantoor aldaar. Dit ga ik nu eens uitzoeken. Kijken hoeveel papier heisa hier bijkomt en hoe snel je je geld terug hebt....
Mocht dit werken dan blijft de eerder berekende besparing dus nog overeind.

wordt vervolgd.

Gert-Jan
Gert-Jan

Re: Nieuwe Defender vraag: story 3

Bericht door Gert-Jan »

Kleine aanpassing na overleg met de douane in Almelo (waarvood dank)!

In dit geval moet de btw niet in duitsland betaald worden, auto niet geleverd worden als export (kan ook voor particulier).
Indien een van m'n twee aanbieders dit kan regelen dan vergemakkelijkt dit nogal de zaak!

Gert-Jan
marcel vonk

Bericht door marcel vonk »

beste gert-jan

hou ons allen op de hoogte het is / wordt een intressant verhaal onder tussen.

mvgr. marcel vonk

alseréénschaapoverdedamisvolgenermeer!!!
Gert-Jan

Bericht door Gert-Jan »

Bijgaand de reactie uit Duitsland mbt BTW, dit in lijn met de info die ik vanuit de belastingdienst ontving :

"Nach erfolgter Einfuhr in Ihrem Heimatland und versteuerung der Mwst. senden Sie uns über dieses die Dokumente und wir erstatten Ihnen dann sebtsverständlich die 19% Mwst. auf Ihre Bankverbindung zurück"

Nu nog "even" het exacte prijsverschil berekenen.

Gert-Jan
fred101

Bericht door fred101 »

Ik heb drie nieuwe defenders gehad, de 1000 km beurt was gratis (kost je anders toch al snel 500 euro, en ik ben blij dat die uit nederland kwamen want bij twee is er onder garantie een nieuwe versnellings bak geplaatst. (binnen 10.000 km) en anders had ik naar duitsland gemoeten.

Fred
Gert-Jan

Bericht door Gert-Jan »

Fred,

Daar heb je een punt, het is even niet hanidg als er iets gebeurt binnen de garantie periode... maar alles heeft zijn prijs.

Gert-Jan
paul be

Bericht door paul be »

het was vandaag een item op de belgische radio, zelf nieuwe auto kopen in buitenland.
garantie blijft gewoon van kracht, waar je hem ook koopt werd er bij gezegd.

via de website www.eccbelgie.be is een lijst te zien van de prijzen van alle auto's in alle europese landen.
[ec.europa.eu]

alleen de defender kon ik niet vinden

er zou een folder te bestellen zijn hoe je het moet doen, zelf auto importeren.

maar kijk er eens rond.

paul, belgie
paul be

folder auto importen

Bericht door paul be »

de link van de brochure:

[www.eccbelgie.be]
Plaats reactie