Achterste keerring plaatsen -> meningen
Geplaatst: zo 15 apr 2007, 21:32
De afgelopen dagen hebben we de motor van mijn auto vervangen, benzine eruit, diesel 2.5 NA erin. Op zich prima verlopen en de motor loopt goed. Eén klein probleempje, de door mij vervangen achterste oliekeerring lekt behoorlijk en moet dus wederom vervangen worden. Niet wat je wil, maar het zij zo.........
Nu is mijn vraag wat de ervaringen zijn qua montage van die keerring. Volgens de boeken monteer je eerst de keering in het vliegwielhuis en dan het geheel aan de motor. Zo heb ik dat dus ook onlangs gedaan. De geleidepennen aan het blok zijn daarvoor echter wat aan de korte kant en het manouvreert toch wat lastig om én de manchet op z'n plaats te houden én het huis op z'n plek te krijgen.
Ik heb echter het idee dat het makkelijker is en beter voor de nieuwe keerring om deze pas weer te monteren als het vliegwielhuis aan de motor zit. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik hoor graag,
groet van Marco!
Nu is mijn vraag wat de ervaringen zijn qua montage van die keerring. Volgens de boeken monteer je eerst de keering in het vliegwielhuis en dan het geheel aan de motor. Zo heb ik dat dus ook onlangs gedaan. De geleidepennen aan het blok zijn daarvoor echter wat aan de korte kant en het manouvreert toch wat lastig om én de manchet op z'n plaats te houden én het huis op z'n plek te krijgen.
Ik heb echter het idee dat het makkelijker is en beter voor de nieuwe keerring om deze pas weer te monteren als het vliegwielhuis aan de motor zit. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik hoor graag,
groet van Marco!