Pagina 1 van 1

Sleeplint of rektouw

Geplaatst: wo 02 jul 2003, 23:54
door Bart Wermuth
Hallo allemaal,

na al die reakties over binnenbanden, nu een vraagje over het sleepgebeuren..mocht het gebeuren dat ik vast kom te zitten (), wat kan ik dan beter gebruiken ; een sleeplint of een kinetisch rektouw ?...

Re: Sleeplint of rektouw

Geplaatst: do 03 jul 2003, 11:15
door Jacco SIII LW Pepé
Ik zou altijd voor een rektouw gaan, door de rek heb je veel minder kans op schade aan de voertuigen.
Neem wel een rektouw die zwaar genoeg is, er kan nogal wat kracht op komen te staan...

Kijk maar eens op deze site [members.chello.nl]
filmpje MOV01808.MPG (drentherit 2001)

kun je zien dat je met een series 3 zelfs een stage1v8 die dik 1000 kg zwaarder is loskrijgt :-)

JAcco

Re: Sleeplint of rektouw

Geplaatst: do 03 jul 2003, 13:12
door Sjoerd
REKTOUW, Als je je auto lief hebt. Mijn maatje gebruikt hem altijd, zelf was ik sleeplinten gewend en elke keer weer wat stuk. Laatst heb ik een rektouw gekocht bij de rekreatieve in Lelystad. Zo'n touwtje kost je € 90,- maar het bespaart je veel meer. Bij het laatste evenement moest ik mijn maatje die compleet vast zat in de @!#$ lostrekken hij heeft een saf station diesel van ongeveer 2700kg mijn 2a 109 commercial van 1600 kg trok hem vrolijk los. Overtuigd??? zoniet weet ik het ook niet meer.

Groetjes, Sjoerd.

Re: Sleeplint of rektouw

Geplaatst: do 03 jul 2003, 13:24
door Sjoerd
O, ja koop gewoon het zwaarste en het soepelste lint, ze zijn namelijk in twee varianten een stugge getwijnde en een soepele geweven. Ik heb geloof ik de 8 strings (de soepele) astra-line van 28 mm en die voldoet prima. en kun je zelfs in je kisten achter de wielen kwijt.

Nogmaals groetjes.

Re: Sleeplint of rektouw

Geplaatst: do 03 jul 2003, 14:01
door Serious IIa
Altijd een kinetisch rektouw gebruiken. De kinetische energie die erin ligt opgeslagen is vele malen effectiever dan 1 harde ruk! En beter voor je auto. Een sleeplint is meer geschikt voor zekering, lieren, verankering etc.

Groetjes Bowy

Re: Sleeplint of rektouw

Geplaatst: do 03 jul 2003, 22:17
door Chris
Je hebt toch ook sleeplinten met rek?? die werken toch het zelfde als rektouwen??

Re: Sleeplint of rektouw

Geplaatst: do 03 jul 2003, 23:13
door Bart Wermuth
Bedankt voor de info,

heb bij BudgetParts een kinetisch rektouw gekocht, en bij een staalbedrijf twee gekeurde H-sluitingen (max 10 ton), ben dan denk ik al een stuk op de goede weg.

Groeten, Bart W

Re: Sleeplint of rektouw

Geplaatst: do 03 jul 2003, 23:55
door Serious IIa
Klopt maar dan heten ze dus geen sleeplinten/hijsband. Maar reklint

Groetjes Bowy

ps uiterlijk zijn ze niet zo makkelijk te onderscheiden, bij gebruik wel, geef maar een ruk aan een andere auto en je weet het

Re: Sleeplint of rektouw

Geplaatst: vr 04 jul 2003, 00:01
door Andreas
Goeie keus, veel laro rijders zie ik met goede rektouwen werken, in combinatie met veel te lichte sluitingen. Gewoon green of red pin sluitingen gebruiken.

Andreas

Re: Sleeplint of rektouw

Geplaatst: vr 04 jul 2003, 00:49
door Maarten B

Hoi Bart,

Hoeveel kostte dat rektouw bij Budget Parts? Wat is de breeksterkte?

Greetz, Maarten

Re: Sleeplint of rektouw

Geplaatst: vr 04 jul 2003, 01:08
door Sue
Ik heb de mijne bij Budget volgens mij ook voor €90,- gehaald. Breeksterkte zou ik niet weten, maar ik heb er al aardig wat sleepjes mee gegeven en gekregen en nul komma niks aan uiterlijke beschadigingen of zo. Natuurlijk zegt dat niets over het innerlijk, maar het touw kan in ieder geval een hoop hebben. Maar dat kunnen ze je vast bij Budget vertellen.

Groet Sue en Leopold

Re: Sleeplint of rektouw

Geplaatst: vr 04 jul 2003, 20:22
door Bart Wermuth
Hoi Maarten,

rektouw kostte 79 Euro, 8 meter lang..breeksterkte weet ik niet meer, stond op het stickertje, maar kan dat niet meer lezen, heb het touw gisteren gebruikt om een kennis los te trekken uit de modder. Is wel sterk genoeg.

groeten, Bart