Altijd verrassend zo'n Freelander
Geplaatst: di 10 apr 2007, 19:50
Zaterdag samen met Aad K begonnen met het ombouwen naar geel kenteken. Het was een hele klus maargoed tis gelukt. Althans deels.
De hardtop verwijderen was een zeer geduldige klus de mannen van Terberg hadden kennelijk aandelen bij de kitfabriek. Er zat dus een hele dikke rand met kit. Maargoed na een uurtje of 2 en een flinke bui verder eindelijk de kap eraf.
Toen de gordels erin, tja euhhh waar horen die dingen eigenlijk?? Gordelhouder gemonteerd, leek al niet logisch maar oke toch geprobeerd idd ging niet. Toen zijpaneel eraf, tadaaaaaa kijk daar zit een bevestiginspunt. Wij mooi alles erop gemonteerd na wat gekloot met het blokkeermechanisme. Gordel liep niet soepel en liep ook nog eens over een bevestigingspunt van het zijpaneel. ?????? dachten wij, maargoed bevestigingspunt verbouwd en gordel liep er netjes achterdoor, maar nog steeds niet soepel.
Goed toen verder met de banken, dit ging vrij makkelijk, alleen even de vloerbeugel goed stellen anders wordt het een beetje lastig zitten tenzij je heel lenig bent De rugleuning kan namelijk alleeen omhoog als de bank goed vergrendeld is aan de vloer.
Tot slot nog even de softtop erop en klaar. Inmiddels waren we 6.5 uur verder!!
Mooi denk je dan, we zijn klaar voor de keuring.
Dus ik vandaag naar de RDW, had een afspraak gemaakt. Heeft u een CVO verklaring meneer? Euhh nee moet dat dan? Is toch alleen bij importeren. Ja maar oke misschien kan de keurmeerster het achterhalen. Goed ik 55 euro afgerekend.
Na een tijdje rij ik naar binnen en de keurmeester kijkt even op het type plaatje. De code is niet compleet en je wordt net zo vrolijk weer weggestuurd na 5 min. Kortom niks keuring, wel geld uit je zak kloppen. Volgende keer mag je weer net zo vrolijk betalen. Ik zeg hadden ze wel mogen zeggen bij het maken van de afspraak dat die CVO verklaring benodigd is. Ja maar dat kunnen ze niet allemaal weten we hebben zoveel dingen hier. Juist, baggerbende dus daar.
Maargoed CVO verklaring aangevraagd bij de importeur. Morgen in huis als het goed is.
Het probleem met de gordels was er ondertussen nog steeds en heeft me vandaag lekker bezig gehouden. Ik naar de dealer (Romijn in Den Haag), paneel los, hmm geen idee meneer. Wel zeer behulpzaam maar geen oplossing. Importeur gebeld ook zeer behulpzaam, werd zelfs even later teruggebeld door die medewerker hij had nog even zitten zoeken en wou even wat tekeningen sturen per mail. Wat bleek dus dat er in het bagageruim achter het paneel nog een montagepunt voor de gordel bestond.
Goed ik paneel eruit gehaald en tadaaa daar zat de oude gordelhouder nog, hadden ze gewoon afgesneden bij het ombouwen naar grijs kenteken. Denk je nou mooi even de nieuwe er tegen aan en klaar. Wederom dus weer gekloot met het blokkeermechanisme.
Morgen gaan we weer verder kijken.
Voor nu wel veel lof voor de dealer en importeur die erg behulpzaam waren en me uiteindelijk op het goede spoor brachten. En uiteraard Aad K die zaterdag het betere sleutel en improvisatie werk heeft getoond
Hopelijk dan dat ik donderdag of vrijdag nog kan omkeuren.
Wordt vervolgd.
Groeten
Mr Epic
De hardtop verwijderen was een zeer geduldige klus de mannen van Terberg hadden kennelijk aandelen bij de kitfabriek. Er zat dus een hele dikke rand met kit. Maargoed na een uurtje of 2 en een flinke bui verder eindelijk de kap eraf.
Toen de gordels erin, tja euhhh waar horen die dingen eigenlijk?? Gordelhouder gemonteerd, leek al niet logisch maar oke toch geprobeerd idd ging niet. Toen zijpaneel eraf, tadaaaaaa kijk daar zit een bevestiginspunt. Wij mooi alles erop gemonteerd na wat gekloot met het blokkeermechanisme. Gordel liep niet soepel en liep ook nog eens over een bevestigingspunt van het zijpaneel. ?????? dachten wij, maargoed bevestigingspunt verbouwd en gordel liep er netjes achterdoor, maar nog steeds niet soepel.
Goed toen verder met de banken, dit ging vrij makkelijk, alleen even de vloerbeugel goed stellen anders wordt het een beetje lastig zitten tenzij je heel lenig bent De rugleuning kan namelijk alleeen omhoog als de bank goed vergrendeld is aan de vloer.
Tot slot nog even de softtop erop en klaar. Inmiddels waren we 6.5 uur verder!!
Mooi denk je dan, we zijn klaar voor de keuring.
Dus ik vandaag naar de RDW, had een afspraak gemaakt. Heeft u een CVO verklaring meneer? Euhh nee moet dat dan? Is toch alleen bij importeren. Ja maar oke misschien kan de keurmeerster het achterhalen. Goed ik 55 euro afgerekend.
Na een tijdje rij ik naar binnen en de keurmeester kijkt even op het type plaatje. De code is niet compleet en je wordt net zo vrolijk weer weggestuurd na 5 min. Kortom niks keuring, wel geld uit je zak kloppen. Volgende keer mag je weer net zo vrolijk betalen. Ik zeg hadden ze wel mogen zeggen bij het maken van de afspraak dat die CVO verklaring benodigd is. Ja maar dat kunnen ze niet allemaal weten we hebben zoveel dingen hier. Juist, baggerbende dus daar.
Maargoed CVO verklaring aangevraagd bij de importeur. Morgen in huis als het goed is.
Het probleem met de gordels was er ondertussen nog steeds en heeft me vandaag lekker bezig gehouden. Ik naar de dealer (Romijn in Den Haag), paneel los, hmm geen idee meneer. Wel zeer behulpzaam maar geen oplossing. Importeur gebeld ook zeer behulpzaam, werd zelfs even later teruggebeld door die medewerker hij had nog even zitten zoeken en wou even wat tekeningen sturen per mail. Wat bleek dus dat er in het bagageruim achter het paneel nog een montagepunt voor de gordel bestond.
Goed ik paneel eruit gehaald en tadaaa daar zat de oude gordelhouder nog, hadden ze gewoon afgesneden bij het ombouwen naar grijs kenteken. Denk je nou mooi even de nieuwe er tegen aan en klaar. Wederom dus weer gekloot met het blokkeermechanisme.
Morgen gaan we weer verder kijken.
Voor nu wel veel lof voor de dealer en importeur die erg behulpzaam waren en me uiteindelijk op het goede spoor brachten. En uiteraard Aad K die zaterdag het betere sleutel en improvisatie werk heeft getoond
Hopelijk dan dat ik donderdag of vrijdag nog kan omkeuren.
Wordt vervolgd.
Groeten
Mr Epic